EL MEU PETIT CHEF

Activitats

Aconseguir que els teus nens cooperin a la cuina és una forma estupenda de fer que s'interessin pels aliments sans i aprenguin sobre una nutrició saludable. Però i si ho féssim encara més divertit amb alguns twists de Danonino?

1) Vesteix el teu fill/a com un/a petit/a xef perquè s'entusiasmi amb la preparació del menjar.
Només has de descarregar el barret Danonino i fer que el teu petit el personalitzi com més li agradi.

2) Prepareu junts el menú: és una forma genial de fer que esperin amb il·lusió els menjars,
i els aliments saludables en el seu plat! Demana'ls que t'ajudin a triar què incloure optant per opcions senzilles, com per exemple plàtans o maduixes?

3) Deixa que dibuixin les seves opcions en aquest colorit menú imprimible.

A més, aquí tens algunes idees que podeu fer junts:

Barquetes de verdura per a nens:

La varietat de colors d'aquesta recepta és molt atractiva per als més petits, i és que amb aquesta recepta poden ajudar a posar les diferents i colorides verdures en els carbassons. És súper senzilla de fer i molt bona!

Preparació: Col·loca els carbassons sense polpa en un plat i posa'ls en el microones durant 5 minuts. En una paella amb oli d'oliva, escalfa la ceba juntament amb l'all a foc baix, a continuació agrega els pebrots i finalment la pastanaga. Cuina una patata amb pell durant 5 minuts en el microones i agrega-la a la paella a dauets i sense pell fins que quedi daurada. Finalment agrega el blat de moro, tonyina i formatge i emplena les barquetes de carbassó amb les verdures. Decora amb una ‘vela’ feta amb pastanaga i punxada en un palet de fusta!

Granola casolana, per a servir a l’esmorzar o berenar com a topping de iogurt (o Danonino):

Aquesta recepta a part de ser molt saludable, és súper versàtil. Deixa que els nens ajudin a fer la mescla d'ingredients, disposar la safata o afegir algun topping per damunt.

Encanta tant a grans como a petits!

Preparació: En un bol ample aboca la barreja de flocs de 5 cereals (civada, blat, ordi, sègol i blat de moro), a continuació pica una mica la fruita seca (ametlles, avellanes i nous) amb un morter i barreja'ls amb els cereals. Afegeix al bol fruita deshidratada del teu gust i amb un picador de batedora tritura els dàtils amb un rajolí d'aigua, a continuació afegeix al bol. Remou tot molt bé i escampa la barreja en una safata de forn, sobre paper vegetal. Enforna a 200 °C amb calor a dalt i a baix durant 10 minuts.

Preparats, llestos, a cuinar!

I no oblidis mostrar-nos les vostres creacions, etiquetant-nos en el nostre Instagram.