EL VALOR NUTRICIONAL DEL IOGURT

Nutrició

És molt important que els petits consumeixin làctics perquè els ajuda a desenvolupar-se i créixer, gràcies a la seva aportació en macro i micronutrients essencials. És per això que les principals guies alimentàries recomanen incorporar-los diàriament. Entre els làctics podem destacar el paper del iogurt: un producte fet de la fermentació de la llet que aporta nutrients de la llet d’una forma fàcilment digerible. A més, incorpora ferments vius i te una textura i sabor molt característics que encanten als petits.

El iogurt i les llets fermentades tenen una gran densitat nutricional i formant part de la Dieta Mediterrània. El consum de iogurt com a postres o berenar pot ser una opció saludable per substituir altres aliments menys adequats a nivell nutricional dins de l'alimentació dels petits. Un iogurt els hi aporta les proteïnes i calci que son necessaris per a la formació i el metabolisme de l'os i els ajuda a que aconsegueixin una bona densitat mineral òssia des de la infància i que puguin mantenir-la en el futur.

Les guies alimentaries espanyoles, com la de La Fundació Dieta Mediterrània recomanen 2 a 3 racions diàries de làctics fermentats com el iogurt i el formatge depenent de l’etapa de la vida de la persona.

Quins nutrients aporta un iogurt?

Hidrats de carboni

L’hidrat de carboni principal és la lactosa, que és el sucre natural de la llet. Per a aquells que no la digereixen bé, el consum de iogurt millora la digestió de la pròpia lactosa i això es deu a que es troba en la seva majoria convertida en àcid làctic a causa de la fermentació.

Els cultius vius del iogurt o de la llet fermentada milloren la digestió de la lactosa del producte en les persones amb problemes per digerir la lactosa.

Proteïnes

Les proteïnes de la llet (i per tant les del iogurt) contenen tots els aminoàcids essencials, per això es consideren d’alt valor biològic i, en el cas del iogurt, estan ja predigerides gràcies a la fermentació.

Greixos

Encara que sigui un iogurt sencer, la quantitat de greix és baixa (aproximadament 3,5%). Aquest greix conté una elevada concentració d’àcids grassos de cadena curta i mitjana, de fàcil absorció. Els àcids grassos del iogurt ens aporten energia immediata i no tenen per a què ser emmagatzemats en el nostre teixit adipós (o gras).

Micronutrients, com el calci

Dos iogurts al dia ens aporten entre el 32-44% del calci necessari, segons les diferents etapes de la vida. A més, es tracta d’un calci de fàcil absorció.

A més, el iogurt aporta les quantitats de fòsfor, magnesi, potassi, zinc, iode i vitamines A, D, B2 i B12 amb una excel·lent relació de calci/fòsfor.

A Danonino portem més de 40 anys fent diferents aliments làctics per a nens, que als nens els hi encanten! Com el Danonino per beure i el Danonino Pouch, que són iogurts ideals per al berenar dels petits ja que són una font natural de calci, a més d’estar enriquits en vitamina D que contribueix a l’absorció ii la utilització normal del calci. Estan elaborats amb fruita i no porten conservants, colorants ni aromes artificials. Son ideals per emportar on vulguin anar els nostres nens sense necessitar una cullera!

Fonts:
Fundació Dieta Mediterrània. Ministeri d’Agricultura Alimentació i Medi Ambient. Govern d’Espanya. Barcelona 2015. Què és la dieta Mediterrània? Fundació Dieta Mediterrània. Piràmide de la Dieta Mediterrània. Societat Espanyola de Nutrició Comunitària: Piràmide de l’alimentació Saludable, 2015. Alimentació Saludable: Guia per el professorat, 2007. Programa Perseu. Ministeri de Sanitat i Consum, / Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició. Gil Hernández A. Composició i Qualitat Nutritiva dels aliments làctics i derivats làctics. 2na edició. Madrid; Mèdica Panamericana, 2010. P. 1-26p.