{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Bon dia!

La millor manera de començar amb bon peu el dia és amb un esmorzar deliciós i nutritiu, d'aquesta manera trenqueu el dejuni que té lloc mentre dormiu, i aporteu al cos l'energia necessària per dur a terme les activitats del matí. És, per tant, un dels àpats més importants del dia, sobretot en edat escolar i ha d’aportar una quarta part de l’energia que necessitem per al dia a dia.

Un esmorzar saludable i complet ha d'aportar 3 aliments bàsics dels grups següents:

  • Els lactis, com ara llet, yoghourt i formatge.
  • Cereals d’esmorzar, torrades o pa per a un petit entrepà, tots preferentment integrals.
  • Fruita fresca o suc natural.

Sabeu els beneficis que us aporta un bon esmorzar?

  • Us aporta nutrients imprescindibles per a  l'organisme, com el calci, que es troba principalment en els lactis, aliments fàcils d’incloure en aquest àpat.
  • Us aporta glucosa, la principal font d’energia de l'organisme i, per tant, augmenta el rendiment físic i intel·lectual i facilita la concentració.
  • Millora l’estat d’ànim perquè tingueu més energia.
  • Evita que piqueu entre hores al matí.
  • Fer 4 o 5 àpats al dia, un dels quals és l’esmorzar, ajuda a repartir d’una manera més equilibrada la ingesta d’energia i nutrients al llarg de la jornada.

Recordeu que heu de dedicar prop de 20 minuts a esmorzar tranquil·lament, asseguts a taula en família. Donar exemple és el millor truc per fer que els vostres fills esmorzin cada dia i inculcar-los aquest hàbit tan saludable. Per això heu de llevar-nos amb prou temps i haver organitzat prèviament el rebost.

I perquè no tingueu cap excusa per no esmorzar aquí us deixem 3 exemples d’esmorzars complets, que es poden repartir en dues preses:

  • Esmorzar fàcil de preparar: un bol de yoghourt amb musli, nous, panses i poma fresca a daus.
  • Esmorzar “tinc molt de temps”: un suc de taronja natural + una torrada de pa multicereals i llavors + pernil/llom embotit o gall dindi + un yoghourt
  • Esmorzar "cap de setmana": un got de llet + unes magdalenes de yoghourt amb xocolata + un bol de macedònia de fruites fresques.

Ja ens direu que us han semblat els nostres suggeriments. Aprofiteu el cap de setmana per preparar l'esmorzar entre tots i menjar amb més calma.

Bon profit!

Laia,

Community Manager de Danone

Com es prepara?