{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

L'esmorzar no és només l'àpat més important del dia, també és un dels que podem variar més i incloure-hi més classes d'aliments. Hi ha molts tipus d'esmorzars: continental, americà, anglès, italià, oriental… Però quin és el més adequat per començar amb energia el dia? El més important és que sigui un esmorzar equilibrat amb una bona varietat d'aliments que ens aporti els nutrients essencials i necessaris per al cos. Et donem les claus per aprendre a gaudir d'un esmorzar equilibrat… i deliciós!

Consells per preparar un esmorzar equilibrat

Troba temps per esmorzar. Avança uns minuts el despertador

És el primer pas que hem de seguir si volem preparar un esmorzar equilibrat al matí. Això no vol dir que t'hagis d'aixecar una hora abans, però sí uns deu minutets abans. Així tindràs temps per estar ben despert, preparar els ingredients de l'esmorzar i gaudir-ne sense presses.

Assegura't que prens vitamines

I on són principalment? A la fruita! Recorda que és recomanable prendre cada dia cinc peces de fruita, verdura i hortalisses, així que podem aprofitar el matí per començar a comptar. Una manera còmoda i deliciosa és incloure sucs o batuts de fruita a l'esmorzar, i si pot ser preparar-los nosaltres mateixos: taronja, pinya, maduixes, préssec, kiwi… Intenta que l'esmorzar contingui la teva fruita preferida, tant si és sòlida com en forma de beguda.

No t'oblidis dels hidrats de carboni a l'esmorzar

Els hidrats de carboni són una font d'energia essencial per a l'organisme; per tant, incloure'ls a l'esmorzar és fonamental per començar el dia de manera activa. Les galetes, el pa, les torrades o la civada contenen aquest nutrient, així que et recomanem que incloguis algun d'aquests aliments a l'esmorzar.

Fibra per accelerar el trànsit

La fibra és un nutrient que ens ajuda a accelerar el trànsit intestinal. Prendre'n als matins farà que comencem amb un esmorzar equilibrat. Podem trobar-ne al segó de blat, de civada, a les galetes i els cereals integrals, en productes com la quinoa, en verdures, hortalisses i, per descomptat, a la fruita.

Greixos insaturats per cuidar els nivells de colesterol

Substituir els greixos saturats pels insaturats ens ajuda a mantenir els nivells de colesterol adequats. Com podem aconseguir-ho? Fent petites modificacions a l'esmorzar, per exemple, com ara optar per la margarina abans que la mantega a les torrades o posant-hi un raig d'oli d'oliva. L'origen de tots dos productes és vegetal, cosa que els converteix en greixos insaturats. La fruita seca també és una bona opció per incloure-la en aquesta categoria, ja que a més a més conté vitamines i minerals.

Proteïnes per augmentar la massa muscular i mantenir els ossos en condicions normals

Les proteïnes són molt importants per a l'organisme. Una bona manera d'incloure-les a l'esmorzar és amb la llet, els iogurts, el formatge, l'ou o bé prenent algun derivat carni com el pernil dolç, el pernil salat, el gall dindi o el pollastre.

Ara ja tens clar quins aliments haurien de formar part d'un esmorzar equilibrat? Visca! L'únic que has de fer és preparar-lo com més t'agradi i gaudir-ne cada matí. Si convertim l'hàbit d'esmorzar cada dia en un hàbit saludable, aconseguirem que el cos afronti el dia amb més vitalitat. A continuació et mostrem un exemple d'esmorzar equilibrat perquè el tinguis en compte!

*Les vitamines B6 i D contribueixen al funcionament normal del sistema immunitari 

 

Esmorzar equilibrat per començar el matí amb forces

Un suc de taronja natural

Dues torrades de pa integral amb una culleradeta d'oli d'oliva, mig tomàquet i pernil salat

Un Actimel

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.