{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

L'esmorzar és sens dubte l'àpat més important del dia. Segons quin esmorzar prenguem i quins ingredients el formin, començarem el dia amb més o menys energia, així que no ens el podem saltar. Al matí, després d'haver estat tantes hores sense ingerir cap aliment, ens despertem amb gana, de manera que és el moment ideal per donar al nostre cos els nutrients que necessita. L'ideal és centrar-nos en aliments lleugers i nutritius. T'ensenyem quins són! 

Ingredients per a un esmorzar saludable

Pa o cereals per obtenir hidrats de carboni

Els hidrats de carboni se situen a la base de la piràmide nutricional, per la qual cosa són fonamentals també en una dieta per perdre pes. La millor manera d'incloure'ls a l'esmorzar és amb una ració de pa o cereals, si poden ser integrals, per afavorir també l'aportació de fibra. Això es tradueix en un parell de torrades, un bol o una barreta de cereals. 

Proteïnes, essencials a l'esmorzar

Les proteïnes ens aporten aminoàcids essencials que només podem obtenir per mitjà dels aliments. Es tracta d'un nutrient important si practiques esport amb regularitat, així que recorda que seria convenient incloure'n a l'esmorzar. Les proteïnes no només es troben a la carn; també són presents al peix, als ous o al marisc. La millor manera d'introduir proteïnes a l'esmorzar és amb productes com la tonyina, que a més, és rica en àcids grassos omega-3, o amb embotits baixos en greix, com ara el pernil dolç, el gall dindi o el pollastre.

Lactis per a l'esmorzar

Un altre dels ingredients essencials en el nostre esmorzar de dieta saludable són els lactis i els seus derivats. Ens referim a la llet, el formatge o els iogurts. Tots contenen calci, un nutrient fonamental que el nostre cos necessita diàriament. Si optem per prendre formatge a l'esmorzar, ens podem decantar pel formatge fresc, com ara el formatge de Burgos, el quark o la mozzarella, perquè són els més lleugers. 

Fruita i verdura. Afegeix color a la teva dieta

La ració diària recomanada d'aquests productes és d'unes cinc peces al dia. La fruita i la verdura tenen un contingut molt reduït de calories, i per això es poden prendre de manera abundant. A més a més, ens aporten vitamines, minerals i antioxidants essencials. Procura que les fruites formin part del teu esmorzar setmanal, ja sigui una peça sencera o en un suc. Les fruites vermelles, les cireres, les pomes, els albercocs, el pomelo, les figues, les taronges o el kiwi són algunes de les fruites que menys sucre contenen. D'altra banda, també és recomanable incloure verdures a l'esmorzar. Els espinacs, l'enciam, les carxofes o el cogombre són algunes de les més lleugeres. Si no les volem prendre senceres, podem optar per fer-ne un batut.

Olis: amb moderació i, si pot ser, vegetals

Pel que fa a l'oli, és preferible optar per olis d'origen vegetal, perquè aporten greixos essencials i el nivell calòric és més baix. Recorda que amb una cullerada d'oli al dia n'hi ha prou. Si n'inclous a les torrades, procura que es tracti d'oli d'oliva verge extra o oli de soja. Igualment, decanta't abans per la margarina, d'origen vegetal, que per la mantega, que és d'origen animal i conté un greix saturat no recomanable.

Exemple d'un esmorzar saludable

Ara que tenim clar quins ingredients hem d'incloure per fer un esmorzar saludable, és hora de preparar-ne un. Aquí et deixem un exemple setmanal:

Dilluns

Una tassa de cafè amb llet desnatada i sacarina + dues llesques de pa integral amb mató

Dimarts

Un iogurt desnatat + un bol amb uns 30 grams de cereals integrals + un suc de taronja natural

Dimecres

Un batut de fruita vermella (mores, gerds, mirtils, cireres i llet desnatada) + una llesca de pa integral amb formatge de Burgos.

Dijous

Una tassa de te verd amb llet desnatada + dues llesques de pa integral amb mozzarella i pollastre

Divendres

Un suc de taronja + dues galetes integrals + un kiwi

Dissabte

Una tassa de cafè amb llet desnatada + una truita francesa farcida de gall dindi

Diumenge

Un iogurt desnatat + dues llesques de pa integral amb una culleradeta d'oli i un tomàquet tallat a rodanxes

Cuida't de forma saludable. Amb aquests consells podràs incloure a la teva dieta un esmorzar sa amb què començaràs el dia amb energia mentre t'ocupes de mantenir la figura.

Les proteïnes contribueixen al manteniment dels ossos en condicions normals.

El calci contribueix al funcionament normal dels músculs.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.