{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Un esmorzar saludable i complet ha de contenir lactis, cereals i fruita, tal com ja vam veure en aquest article sobre la importància de no sortir de casa sense esmorzar. Respectant aquesta estructura bàsica, una altra opció és afegir a l’esmorzar un aliment proteic.

Aquesta opció és ideal per aconseguir més sensació de sacietat, perquè un esmorzar ric en proteïnes augmenta la percepció que estem plens. A més, contribueix a moderar la ingesta durant la resta del dia i és un bon aliat per controlar i mantenir el pes. També és una molt bona opció per als esportistes, que necessiten una aportació més important de proteïna durant el dia.

 

Us donem idees saludables amb 10 esmorzars proteics:

1. Ou: el podem incorporar dur, remenat, com a truita o, de tant en tant, ferrat.

2. Talls fins de pernil salat, pernil dolç o gall dindi: l’ideal és triar un embotit amb poc greix (magre) perquè faci de complement de la resta de l’esmorzar, no pas d’ingredient principal, per no ingerir-ne una quantitat gaire gran. Altres embotits més greixosos, com el bacó, els patés i la cansalada, els hauríem de reservar i prendre’ls només de tant en tant.

3. Un grapat de fruita seca: per què no posem unes ametlles, nous o avellanes, crues o lleugerament torrades, al iogurt o picades al musli?

4. Musli casolà: barrejant flocs inflats de diferents cereals, flocs de civada i de blat de moro, llavors diverses, panses i un grapat de fruita seca, aconseguirem un musli casolà i deliciós per a l’esmorzar!

5. Begudes vegetals: també són una font de proteïna vegetal les begudes d’arròs, civada, soja, ametlla, etc.

6. Pollastre: en una torrada gratinada, en un entrepà o en un sandvitx. Podem preparar uns filets fins de pollastre o de gall dindi a la planxa i, si hi afegim altres vegetals, com tomàquet, enciam o pebrot, obtindrem un bon entrepà per esmorzar.

7. Varietat en els lactis: a més d’un got de llet, hi ha altres aliments lactis, també amb aportació de proteïna, com ara el iogurt o el formatge. Un formatge fresc o de gust suau en el nostre esmorzar és una bona idea, que podem combinar tant amb dolç com amb salat. I què em dieu del iogurt? També admet múltiples variacions de receptes per a esmorzars saludables! Amb uns flocs de cereals i fruita trossejada, amb musli, amb fruita seca picada… exquisit!

8. Tofu: l’heu tastat? El tofu es prepara amb llavor de soja, aigua i coagulant. Per tant, com que s’elabora amb soja, també ens aporta proteïnes vegetals. El podem prendre amb nous, amb codonyat o amb un paté amb fines herbes.

9. Tonyina, seitons o sardines: incorporar un peix blau com aquests farà que l’esmorzar sigui proteic i ens aportarà omega-3.

Esperem que us hagin agradat aquestes 10 idees d’esmorzars proteics.

A més, recordeu que l’esmorzar és un dels àpats més importants del dia,  perquè trenca el dejuni que té lloc mentre dormim i ens dóna energia per començar una nova jornada. Saltar-se l’esmorzar és molt poc saludable i s’associa a menjar més durant la resta del dia.

Així que... ara ja sabem com preparar un esmorzar saludable per a cada dia!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.