{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Sabeu que l'esmorzar és un dels àpats més importants del dia?

Us recomano aprofitar aquest Nadal per reunir-vos amb els fills i esmorzar junts per començar el dia amb un moment de plaer. Potenciar els valors familiars i ensenyar-los l'important que és mantenir una dieta saludable des que s'aixequen.

I és que el primer àpat, protagonista després de diverses hores de son, ha d'aportar-nos els nutrients necessaris per reprendre totes les funcions fisiològiques, aconseguir un bon rendiment intel·lectual, i aportar-nos força per a la resta de dia. I sobretot per als nens, que es troben en ple desenvolupament físic!

Però, com ajudar-los perquè els resulti fàcil i divertit? Apunteu-vos-ho bé:

  • Que no s'oblidin del número 3! I és que hi ha tres aliments imprescindibles per a un bon esmorzar: lactis (en forma de llet, formatge, iogurts o llets fermentades); cereals (com el pa, torrades, galetes o cereals d'esmorzar); i fruites, tant en peça com en suc.
  • Preparació senzilla. Animeu-los que us ajudin a preparar-lo i, fins i tot, deixeu que triïn què volen menjar. Però no us oblideu d'aconsellar-los quin tipus d'aliments haurien d'incloure i per què. També podeu cuinar junts alguna recepta que segur que els agrada. Podeu intentar-ho amb unes magdalenes de iogurt amb xocolata.
  • Varietat. Hi ha moltes combinacions d'aliments aptes per a un esmorzar saludable i molt apetitoses per als nens. Us mostrem un parell d'exemples:

- Un Actimel del seu sabor preferit, un bol de cereals i dues mandarines.

- Un got de llet amb cacau, torrades sucades amb tomàquet i oli d'oliva i un plàtan.

  • I per als nens poc menjadors? Si aquest és el cas del vostre, procureu que consumeixi lactis, carbohidrats i fruita, preparats en porcions petites repartides entre l'esmorzar i mig matí però molt riques en nutrients. Per exemple, un entrepà de pernil i formatge, un suc de taronja amb trossos de plàtan i cereals amb llet, i un iogurt amb fruita seca a mig matí.

I recordeu: adquirir uns hàbits alimentaris correctes des de petits els ajudarà a gaudir i a mantenir un estil de vida saludable : )
 

Com es prepara?