{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hola a tothom!

A partir de certa edat, més o menys amb la menopausa, i fins i tot abans, és necessària una aportació extra de determinats nutrients per ajudar a mantenir la densitat òssia. Què vull dir amb això? Doncs que heu d’alimentar els ossos consumint diàriament uns 1.200 mg de calci per evitar que en un futur siguin fràgils. És a dir, heu d’ingerir més quantitat d’aquest mineral que en altres etapes de la vida. Com podeu fer-ho? I… per què és tan important el calci per als ossos? En aquest article tractarem aquests temes i aprendrem a alimentar els ossos.

Calci

El calci és el mineral que tenim en més quantitat a l’organisme. La major part contribueix al manteniment de l’estructura òssia i de les dents, i una part molt inferior actua en altres funcions del cos, com la contracció muscular o el metabolisme de les cèl·lules. Tots aquests motius fan que prendre la quantitat necessària de calci sigui tan important. On podeu aconseguir calci? El calci dels lactis i productes derivats és el de millor absorció per al cos. No obstant això, també en contenen les ametlles i les nous, els peixos petits, sobretot el blau, que ens mengem sencers amb les espines (seitons, anxoves o algunes sardines, entre d’altres) i els productes enriquits amb calci i vitamina D, que són perfectes per ajudar-nos a aconseguir el calci que necessitem cada dia.

I… us deveu preguntar què té a veure la famosa vitamina D amb tot això, no? Doncs que és la que ajuda a absorbir amb molta més facilitat el calci, de manera que també podem considerar aquesta vitamina com un nutrient molt important per als ossos. Prenent el sol uns 10 minuts al dia podeu sintetitzar-la, però a més, també la trobeu a l’ou, el peix blau, els lactis sencers i als aliments enriquits amb vitamina D, com per exemple, Densia, que està enriquit amb vitamina D i ens aporta el 33 % del calci que necessitem en un dia, tenint en compte una dieta de 1.200 mg de calci. Els cítrics i els aliments amb lactosa, és a dir, la majoria de lactis, també són de gran ajuda per absorbir aquest mineral.

Però… no us penseu que sempre s’han de prendre aquests aliments tal com ragen! Vull dir que podeu preparar-ne salses ben saludables amb yoghourt, afegir daus de formatge a les amanides, preparar aperitius amb fruita seca i seitons… Només cal utilitzar la imaginació a la cuina per fer que cada dia menjar sigui una sorpresa per a tots! Us deixo aquest enllaç amb algunes receptes riques en calci.

A part de tenir en compte una alimentació amb gran aportació en calci i vitamina D, és important saber que hi ha alguns aliments que dificulten l’absorció del calci i convé disminuir-ne una mica el consum. Estem parlant de productes amb un alt contingut en proteïna, o els aliments precuinats, perquè tenen molt sodi; la cafeïna, present al cafè, el te i algunes begudes refrescants; algunes verdures com els espinacs, i dos factors més que no pertanyen a l’alimentació però que no per això són menys importants: el tabac i el sedentarisme.

Per tant, moveu-vos una mica!

Fem un petit resum?

  • Preneu lactis, fruita seca com ametlles i nous, peix petit, i si és blau, encara millor, ous i productes enriquits amb calci i vitamina D, com Densia.
  • Una mica de sol cada dia! Amb 10 minuts n’hi ha prou.
  • Disminuïu el consum de cafeïna, de precuinats i d’aliments proteics (no cal menjar grans quantitats de carn o peix; amb uns 100-120 g per ració en teniu prou).
  • No fumeu i feu una mica d’activitat física

Ah, i recordeu el que us he dit de la imaginació a la cuina!

Vinga, alimenteu-vos i cuideu bé els ossos!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.