{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

El calci és necessari en totes les etapes de la vida. Aproximadament fins als 30 anys, l’organisme té més capacitat per acumular reserves de calci i per això és la millor etapa per omplir-ne bé els dipòsits. A partir d’aquesta edat, és important ingerir diàriament una quantitat adequada d’aliments rics en calci per mantenir-ne uns nivells òptims en l’organisme.

Hi ha molts aliments amb calci, però el més important és que aquest calci sigui biodisponible; és a dir, que els aliments continguin una forma de calci que el cos pugui absorbir fàcilment.

El més recomanable és tenir una alimentació variada i equilibrada que incorpori aliments amb calci, principalment del grup dels lactis. Els lactis també aporten vitamina D, que afavoreix l’absorció del calci, i fòsfor, que contribueix al manteniment dels ossos i de les dents.

Altres aliments amb calci són el salmó i els peixos petits que es mengen amb espines, els llegums i els cereals integrals, els vegetals de fulla verda, la fruita seca i algunes llavors com el sèsam.

Ja ho veus, tens un munt d’opcions per prendre calci cada dia!

Com es prepara?