{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La vitamina D és una vitamina liposoluble (soluble en greix), que exerceix diverses funcions en l’organisme, com ara contribuir al manteniment dels ossos i al funcionament normal dels músculs. Potser la funció més significativa és la de mantenir la salut dels ossos i les dents.

Les persones de més de 50 anys perden calci, i això redueix la densitat òssia i pot ser una causa de risc de fractura per osteoporosi. Per obtenir vitamina D, és recomanable exposar-se al sol, al voltant de 15 minuts, unes tres vegades per setmana. A més, mitjançant l’alimentació també podem obtenir vitamina D.

Vegem, llavors, en quins aliments podem trobar aquesta vitamina tan important.

De manera natural, la podem trobar en alguns aliments d’origen animal. El que en té més quantitat és l’oli de fetge de bacallà, seguit del peix blau (salmó, verat, sardina o arengada), pel seu elevat contingut en greix; però també trobem aquesta vitamina en el marisc (ostres, gambetes o cloïsses), en el rovell de l’ou o en la llet i els seus derivats (sobretot el formatge).

Hi ha estudis que consideren que entre el 50% i el 70% de la societat europea actual, NO consumeix prou vitamina D.

A més, la vitamina D és molt important, perquè contribueix a absorbir el calci i a fer-ne un ús normal.

Per aquest motiu, al mercat trobem aliments que han estat enriquits en vitamina D: els cereals d’esmorzar, la margarina, el cacau en pols, les begudes vegetals, alguns lactis desnatats i alguns productes lactis, com ara Densia, que està enriquit amb nitrat de calci de fàcil absorció i vitamina D, que contribueix a cobrir les vostres necessitats en una sola ampolleta. En aquest apunt podreu saber més coses sobre Què és Densia?, i com us pot ajudar.

Us deixem també unes receptes per donar-vos idees de com incorporar Densia als vostres plats:

Troncs de carbassó amb Densia i safrà

Pollastre amb salsa hindú

Magdalenes amb xocolata 

Esperem que us agradin!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.