{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

El calci i la vitamina D es troben principalment als aliments, però també a la natura mateixa. Aquí et deixem cinc aliments que són rics en calci i en vitamina D. Cadascun d’ells és una manera senzilla que potser no coneixies d’ augmentar la quantitat d’aquests nutrients a la dieta. Pren-ne nota!

Els aliments rics en calci

Batuts verds, una font de calci

El calci no només es troba en els lactis, com ara la llet o els iogurts; també és present a les verdures. El bròquil, les fulles de col verda o els espinacs són alguns dels aliments que més calci contenen. Aconsegueix una liquadora i barreja’ls tots per fer un batut boníssim. Si vols, pots afegir-hi també fruita per donar-los més bon gust i fer-los més complets. Vols aprendre a preparar-ne un? Te’n donem la recepta!

Afegeix a la liquadora una tassa d’espinacs ben nets, un plàtan trossejat, una tassa de llet, una culleradeta d’extracte de vainilla i un pessic de canyella. Finalment, incorpora-hi un parell de glaçons i deixa que els ingredients es barregin. El resultat serà un batut saludable, fresc i deliciós.

Inclou fruita seca a l’esmorzar

Concretament, les ametlles i les avellanes, perquè són dues de les fruites seques més riques en calci. Una bona manera d’introduir-les a l’esmorzar és incorporar-les a la tassa de cereals amb llet.

Introdueix els llegum al menú setmanal

Els cigrons, les mongetes o les llenties són aliments rics en calci i ferro. Quina manera millor de prendre’n que en un potatge ben deliciós? L’ideal és que consumim llegums entre una i dues vegades per setmana.

La llet i els productes lactis

Els productes lactis són una font molt important de calci, igual que els seus derivats com ara el formatge o el iogurt. Densia conté Vitamina D. A més, conté 500 mg de citrat de calci d’absorció fàcil, que ajuda a reduir la pèrdua de minerals ossis.

Aliments amb vitamina D

Prepara una amanida de tonyina

Aquest peix, juntament amb el salmó, el verat o les sardines, conté gran quantitat de vitamina D. Una bona idea per consumir-ne pot ser afegint-lo a les amanides. Bones i saludables!

Fes un volt sota el sol

A més dels aliments, hi ha altres maneres naturals d’obtenir vitamina D. Una d’elles és gràcies als raigs del sol que ens incideixen a la pell, perquè aquest gest ajuda el nostre cos a sintetitzar la vitamina D. N’hi ha prou d’exposar-nos al sol uns deu minuts al dia perquè això passi, però això sí: recorda fer servir sempre un protector solar adequat.

Quins beneficis ens aporten el calci i la vitamina D?

Pot ser que després de llegir tot això et demanis per què tenim tant d’interès en el calci i la vitamina D. Per què són tan importants aquests dos nutrients? No et preocupis, nosaltres t’ho aclarim!

El consum adequat de calci ajuda a reduir la pèrdua de minerals ossis. La baixa densitat de mineral ossi és un factor de risc de fractures per osteoporosi. L’efecte beneficiós s’obté amb un consum diari d’almenys 1.200 mg de calci. El calci contribueix al funcionament correcte dels músculs i a mantenir els ossos i les dents en condicions normals. Contribueix també a la coagulació sanguínia normal.

D’altra banda, la vitamina D contribueix a l’absorció correcta i a la utilització normal del calci mateix. A més a més, contribueix al funcionament normal del sistema immunitari. També ajuda a mantenir les dents i els músculs en condicions normals.

Ara que coneixes els beneficis d’aquests nutrients, potser comprens més bé la importància d’introduir aliments rics en calci i vitamina D als menús diaris. A més dels que ja hem esmentat, n’hi ha d’altres, com ara els embotits, els ous, les ostres, el caviar o els cereals, que també contenen aquests nutrients. Sabies que la soja també té un alt contingut en calci? La clau és mantenir una alimentació variada que inclogui tots aquests aliments.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre