{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El calci és un nutrient molt important per als ossos i per mantenir-los en condicions normals al llarg de la nostra vida. Aquest nutrient es troba de manera natural en una gran varietat d’aliments, no només als productes lactis. Vols saber en quins?

Aliments amb calci per als ossos

Verdures i hortalisses

Uns aliments que aporten calci als ossos són les verdures, especialment les de fulla verda, com ara els espinacs, la col arrissada, els créixens, el bròquil o l’enciam. Hortalisses com la ceba o el tomàquet també contenen aquest nutrient, però en menys quantitat.

Fruita seca

Les nous, les avellanes, els pistatxos i els anacards són alguns dels fruits secs que més calci contenen. Convé prendre’ls de manera moderada, ja que acostumen a tenir sal, especialment els que es venen ja envasats, i la seva aportació calòrica és alta.

Peix blau

En aquesta categoria s’inclouen les sardines, el salmó, el llenguado, la tonyina o el besuc. D’entre els aliments que contenen calci per als ossos, aquest tipus de peix és un dels més rics. No només ens aporta calci, sinó que també conté omega-3, que contribueix a mantenir els nivells normals de colesterol sanguini.

Fruita

La fruita, a més de vitamines, també ens aporta calci, encara que no totes en tenen la mateixa quantitat. Algunes de les fruites més riques en aquest nutrient són el kiwi, les maduixes, els gerds, les figues, les figaflors, les prunes, les llimones, la papaia i les groselles.

Marisc

 Juntament amb el peix blau, els llagostins, els calamarsons, el pop i els musclos són alguns dels productes del mar que més calci contenen. No t’oblidis d’incloure’ls a la teva dieta, encara que els prenguis amb menys freqüència.

Llegums

Les mongetes vermelles, els tramussos, els cigrons i les llenties són alguns dels llegums que contenen calci. Però dins d’aquest grup d’aliments el millor és, sens dubte, la soja: es tracta d’una de les fonts de calci més riques que hi ha i, a més, és una bona alternativa per a les persones intolerants a la proteïna de la vaca, ja que el seu origen és de tipus vegetal.

Aliments lactis i calci

Llet, iogurt, formatge... Com hem dit, els productes lactis són dels que més calci contenen. Perquè ens aportin el calci necessari, no cal que estiguin elaborats exclusivament amb llet de vaca, també poden procedir d’altres animals, com ara la cabra o l’ovella, dos dels més comuns.

Quan hem de prendre aliments que contenen calci per als ossos?

És ideal que els prenguem al llarg de tota la vida. En realitat, tots aquests productes que hem enumerat han de formar part de la nostra dieta si volem que sigui sana i equilibrada. Ara bé, hi ha certes etapes de la vida en què es recomana incrementar el consum de calci:

Lactància i primers anys

Durant els seus primers sis mesos de vida, els nounats s’alimenten exclusivament de llet i després l’alternen amb altres aliments. La importància que els infants prenguin llet pràcticament cada dia rau en la necessitat extra que tenen d’obtenir calci: es tracta d’un període en què els ossos, els músculs i les dents s’estan formant i es desenvolupen, per això necessiten prendre aliments rics en calci.

Dones de més de 45 anys

És l’edat aproximada en què arriba la menopausa a les dones. En aquesta etapa es produeix un canvi hormonal i el consum de calci és molt important.

Dones durant l’embaràs

Un altre dels períodes en què cal insistir en el consum d’aliments que ens aporten calci és durant l’embaràs, tant per a la gestació com per al moment del part.

El calci és necessari per al manteniment dels ossos en condicions normals.

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.