{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

És inevitable fer-nos aquesta pregunta, especialment si no ens agraden els lactis o no en podem prendre a causa d’alguna al·lèrgia alimentària, com la intolerància a la lactosa, un tipus de sucre que té la llet i els productes que en deriven.

Els productes lactis són una de les fonts principals de calci: la llet, els iogurts, el formatge, el mató, la mantega, la nata… Ara bé, hi ha altres aliments rics en calci que no siguin lactis? La resposta és sí! 

Aliments rics en calci no lactis

Llegums

Dins d’aquest grup hem de destacar la soja, un dels llegums més rics en calci que existeixen. La llet de soja és una bona alternativa per a les persones que, com hem comentat abans, tenen alguna intolerància, com ara a la proteïna procedent de la vaca.

Però la soja no és l’únic llegum ric en calci: les mongetes vermelles, els tramussos, els cigrons i les llenties són altres opcions bones per obtenir aquest nutrient.

Fruita seca

La fruita seca és un aliment que, a més d’aportar-nos energia, també ens ofereix calci. Un grapadet d’avellanes, de pistatxos, de nous, de castanyes o d’anacards, que són les fruites seques més riques en aquest nutrient, poden ser una opció saludable que podem incloure en els nostres esmorzars o berenars.

Verdures i hortalisses

Un altre dels aliments rics en calci que no té res a veure amb els lactis són les verdures i les hortalisses. Les verdures de fulla verda són les que més calci contenen: els espinacs, la col arrissada, els créixens, el bròquil, les bledes, els porros, el julivert o l’enciam en són una bona mostra.

Però també hi ha hortalisses que ens poden proporcionar calci, encara que en menys quantitat, com ara la ceba, el tomàquet o la carabassa.

Fruita

A més d’aportar-nos vitamines, que ens ajuden a tenir cura del nostre sistema immunitari, la fruita també ens ofereix calci, encara que no totes en tenen la mateixa quantitat. Les fruites més riques en aquest nutrient són el kiwi, les maduixes, els gerds, les figues, les figaflors, les prunes, les llimones, la papaia i les groselles.

Peix

El peix és una font natural d’àcids grassos omega-3, un tipus de greix poliinsaturat que contribueix a mantenir uns nivells normals de colesterol a la sang. Però el peix, concretament el blau, també conté calci. En podem trobar a les sardines, al bacallà, al llenguado, al besuc, a la daurada, al salmó o a la tonyina. Intenta incloure’l al menú almenys tres vegades a la setmana. 

Marisc

Els mol·luscos i els crustacis també són una altra manera d’obtenir calci: els llagostins, els calamarsons, el pop i els musclos són alguns dels més recomanats.

Tofu, ou i llavors

Aquests tres aliments només tenen una cosa en comú: el calci. El tofu està elaborat amb soja, per això, a més de ser baix en calories, conté nivells alts de calci. El mateix passa amb l’ou, el rovell del qual té una quantitat considerable d’aquest nutrient.

Finalment, les llavors de xia, de sèsam o de lli són tres aliments també molt recomanables si volem obtenir calci.

Com pots observar, la varietat d’aliments rics en calci que no són lactis és molt extensa. Opta per aquestes alternatives perquè no et falti mai aquest nutrient!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.