{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

El iogurt no només és un aliment deliciós sinó que també conté diversos nutrients que el cos necessita. Per això, menjar un iogurt cada dia ens aporta múltiples beneficis. Segons un estudi publicat a l'European Journal of Nutrition, les persones que consumeixen iogurt de manera regular gaudeixen d'una aportació superior de nutrients i, en general, acostumen a seguir una dieta sana.1

Analitzem exactament què ens aporta el iogurt i per què hauríem d'incloure'l en una dieta variada (que, a més, és molt fàcil de fer).

Un iogurt al dia ens aporta part del calci que necessitem

El calci present a la llet i el iogurt és imprescindible per a una dieta sana2 i ens ajuda a prevenir l'osteoporosi i a mantenir els ossos i les dents sans. La ingesta de calci necessària varia en funció de l'edat i del sexe; així i tot, un iogurt cada matí és una aportació gens menyspreable a la nostra ingesta diària de calci, ja que ens proporciona entre el 15 % i el 20 % de la quantitat diària recomanada. Consumir alts nivells de calci és important especialment per a les mares lactants, les dones postmenopàusiques i totes les persones que corren el risc de patir osteoporosi.2

Un iogurt al dia és una font de proteïna, que ajuda a desenvolupar els músculs</h2>

A més de calci, el iogurt també conté proteïnes.2 Una alimentació rica en proteïnes és essencial per al desenvolupament dels músculs i per a moltes altres parts de l'organisme: els cabells i les ungles estan compostos principalment de proteïnes, i l'organisme necessita aquest nutrient per reparar i generar teixits, ossos, sang i pell.

La carn i el peix contenen alts nivells de proteïnes i, encara que la quantitat de proteïnes present a un iogurt varia segons el tipus de iogurt, una ració normal d'aproximadament 125 g ens hauria d'aportar el 10 % de les necessitats diàries de proteïnes.

Es pot incloure un iogurt al dia en una dieta baixa en greixos?

Estàs mirant de perdre pes? Gaudeix d'un iogurt en lloc de prendre altres refrigeris amb sucre. Els iogurts són un aliment amb un contingut en greix relativament baix (menor, per exemple, que el dels formatges cremosos) i poden ser un complement a la nostra dieta, ja que, segons un estudi, les persones que mengen més de tres racions de iogurt a la setmana a la llarga tenen menys dificultats per controlar el pes.3

Sabies que el iogurt també pot ajudar a digerir la lactosa?

A mesura que els aliments fermentats s'obren camí com a nova moda gastronòmica saludable, el iogurt també demostra els seus beneficis com a producte derivat de la llet fermentada. Sabies que cada envàs de iogurt conté al voltant d'un bilió de bacteris vius?

Els ferments són els que determinen el gust i la textura del iogurt, però també ens poden facilitar la digestió de la lactosa4 que contenen. Per tant, si som intolerants a la lactosa, en alguns casos podrem tolerar millor el iogurt que la llet. Com és possible? Doncs perquè ajuda a descompondre la lactosa en components més fàcils de digerir durant la fermentació i també a l'intestí.

Amb la gran varietat de iogurts existents, no et costarà gaire trobar-ne un que t'encanti per incloure'l en la teva rutina diària saludable.

Iogurts: aliments sans fàcils de trobar, de consumir i també de personalitzar</h2>

Un iogurt al dia ens pot ajudar a mantenir-nos en plena forma i, a més a més, està boníssim! Podem trobar iogurts de diversos tipus (natural, amb sabors, batut, bevible, etc.) i és molt fàcil personalitzar-los al nostre gust. D'altra banda, és relativament barat i s'adapta fàcilment al nostre estil de vida: ens el podem prendre per esmorzar, emportar-nos-el de camí o utilitzar-lo com a substitut de la mantega o de la nata en les nostres receptes preferides per aconseguir plats baixos en greix. Un gran aliat per al nostre dia a dia!

Fonts:

1 http://www.yogurtinnutrition.com/yogurt-accumulated-evidences-about-a-signature-of-a-healthy-diet/

2 https://www.bda.uk.com/foodfacts/Calcium.pdf / CIQUAL de França, 2016

3 http://www.yogurtinnutrition.com/the-yogurt-diet-what-are-the-facts/

4 http://www.yogurtinnutrition.com/5-things-about-yogurt-and-the-bacteria-that-defines-it/

https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre