{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La vitamina D ens ajuda al funcionament normal del nostre sistema immunitari. La Vitamina D rep també el nom de vitamina antiraquítica. La vitamina D regula l’absorció i utilització normal del calci per part dels ossos.

Com adquirim la vitamina D?

Adquirim la vitamina D fonamentalment per dues vies. Com probablement ja deus saber, una de les fonts naturals que ens aporten vitamina D són els rajos del sol, que n’afavoreixen la síntesi a la pell. Però hi ha una altra manera d’obtenir vitamina D: per mitjà dels aliments.

On podem trobar vitamina D?

Peix gat

El peix gat és l’aliment que més vitamina D conté. A més a més, té uns nivells de mercuri molt baixos, cosa que el converteix en un peix òptim per consumir-lo habitualment.

Peix blau

Dins d’aquesta categoria s’inclou el salmó, la verat, les sardines, les anxoves, el caviar o la tonyina. A més de ser aliments rics en vitamina D, tots aquests peixos contenen àcids grassos omega-3, que contribueixen a mantenir els nivells normals de colesterol. Es poden menjar tant en conserva com enllaunats, perquè mantenen bé les propietats de totes dues maneres.

Oli de fetge de bacallà

Encara que no soni molt temptador, l’oli de fetge de bacallà és una de les fonts més riques tant en vitamina D com en àcids grassos omega-3. Encara que l’olor i el gust varia molt, normalment no és agradable. Per això és preferible prendre’n com a suplement alimentari en càpsules.

Ous

A vegades tendim a rebutjar el rovell de l’ou perquè és la part més calòrica. Tanmateix, també és una font natural de vitamina D. La millor manera de prendre’l és dur, perquè, a més de ser més saludable, conserva millor les propietats nutritives.

Fetge de vedella

El fetge té un valor nutricional similar al de la carn magra. A més de ser ric en ferro i en proteïnes, també conté vitamina D. No obstant això, no n’hem de consumir abusivament, perquè també conté nivells de colesterol alts.

Mantega

Aquí tens una raó més per incorporar a l’esmorzar dues bones torrades amb mantega. I és que aquest producte conté vitamina D, A, E i K, totes liposolubles.

Mariscos i mol·luscos

En especial les ostres, els llagostins i els musclos. Són tots també una font natural d’aquesta vitamina.

Un menú ric en vitamina D

Ara que ja coneixes tots aquests aliments, et donarem una idea per combinar-los. Et proposem un menú deliciós format per peix blau i rovell d’ou: el tàrtar de salmó, un plat ric en vitamina D. Apunta’n la recepta!

Ingredients per preparar el tàrtar de salmó:

  • 150 g de salmó fumat
  • 2 cullerades soperes d’oli d’oliva
  • 1 ou dur
  • Mitja ceba
  • Un tomàquet petit
  • El suc de dues llimones
  • 2 branquetes d’anet picades

Quan ens haguem assegurat que els filets de salmó estan ben nets, els tallem a trossets molt petits. Fem el mateix amb el tomàquet, la ceba i el rovell de l’ou dur, que podem tallar amb un ratllador. Barregem tots els ingredients en un bol i els reservem al frigorífic.

Per fer el condiment del tàrtar, barregem l’oli amb el suc de llimona, l’anet i, si volem, una mica de sal i pebre. Disposem els ingredients tallats en un motlle per emplatar-ho, i hi afegim el condiment pel damunt. Bon appétit!

Els nostres consells: si vols potenciar el gust del tàrtar, pots optar per afegir mig alvocat picat als ingredients i un rajolí de salsa de soja a l’amaniment.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.