{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El 2013, un estudi elaborat amb més de 6000 persones als Estats Units va posar de manifest que les persones que consumien iogurt amb regularitat eren més propenses a seguir una dieta sana.1 Així doncs, més motius per incloure aquest lacti en el nostre repertori d'aliments sans. I això no és tot: el iogurt és deliciós i increïblement versàtil i s'adapta pràcticament a qualsevol estil de vida.

A continuació et presentem alguns dels múltiples beneficis que t'aporta el iogurt. Pot ser que algun et sorprengui.

Els nutrients del iogurt, un aliment molt a mà i fàcil de consumir

El iogurt no només està boníssim sinó que també ens aporta diversos nutrients essencials per a la salut.1 Per exemple, és una font de calci, un mineral que ens ajuda a mantenir els ossos sans i que és essencial per al desenvolupament dels ossos dels nens.2 A més a més, el iogurt també conté proteïnes, que són clau per al desenvolupament dels músculs.3

Però això no és tot: el iogurt també conté vitamina B12, un nutrient conegut perquè ajuda a combatre el cansament. Alguns iogurts també poden contenir vitamina D.

Descobreix de quina manera els iogurts faciliten la digestió de la lactos

El 2013, un estudi elaborat amb més de 6000 persones als Estats Units va posar de manifest que les persones que consumien iogurt amb regularitat eren més propenses a seguir una dieta sana.1 Així doncs, més motius per incloure aquest lacti en el nostre repertori d'aliments sans. I això no és tot: el iogurt és deliciós i increïblement versàtil i s'adapta pràcticament a qualsevol estil de vida.

A continuació et presentem alguns dels múltiples beneficis que t'aporta el iogurt. Pot ser que algun et sorprengui.

Els nutrients del iogurt, un aliment molt a mà i fàcil de consumir        

El iogurt no només està boníssim sinó que també ens aporta diversos nutrients essencials per a la salut.1 Per exemple, és una font de calci, un mineral que ens ajuda a mantenir els ossos sans i que és essencial per al desenvolupament dels ossos dels nens.2 A més a més, el iogurt també conté proteïnes, que són clau per al desenvolupament dels músculs.3

Però això no és tot: el iogurt també conté vitamina B12, un nutrient conegut perquè ajuda a combatre el cansament. Alguns iogurts també poden contenir vitamina D.

Descobreix de quina manera els iogurts faciliten la digestió de la lactosa

El iogurt conté grans quantitats d'un aliat per a la nostra salut que és menys conegut: els cultius de microorganismes vius.

Aquests microorganismes són les estrelles dels aliments fermentats, l'última tendència en gastronomia. Aquests organismes són essencials per a la fermentació i determinen la consistència i el gust del iogurt. Però és que, a més a més, també actuen en l'intestí durant la digestió4, descomponent la lactosa present al iogurt i convertint-la en compostos més fàcils de digerir (glucosa i galactosa); són uns bons aliats si creiem que som intolerants a la lactosa, ja que faciliten la digestió del iogurt.5 Per què no ho proves?

Gaudeix de la gran varietat de textures del iogurt en els seus múltiples formats saludables

Creus que coneixes totes les varietats de iogurt? Des del iogurt natural fins al iogurt ensucrat o amb sabors, passant pels més tradicionals, com el quefir, el búlgar o el *lassi*, la textura del iogurt pot variar molt depenent de múltiples factors, com el tipus de llet i el procés de fermentació que s'hi hagin utilitzat.6

Tant si el que vols és una beguda deliciosa com un iogurt amb 0 % de greix o un de més dens, suau o cremós, sempre trobaràs un iogurt que s'adapti als teus gustos. I, a més a més, és fàcil fer-lo a casa!

Personalitza un iogurt deliciós al teu gust segons el temps que tinguis</h2>

Hi ha moltíssimes maneres de menjar-se un iogurt. Si tens pressa per esmorzar o ets a la feina, està boníssim tal com ve en l'envàs. Però, per què no proves també a donar-li el teu toc personal?

Pots afegir-li fruita, cereals, mel, fruita seca o, fins i tot, prendre-te'l com un *smoothie*: combina pràcticament amb tot! També està boníssim amb fruites gelades barrejades o, per a ocasions especials, amb purpurina o flors comestibles. Per no parlar, és clar, del deliciós pa de pessic de iogurt.

Utilitza el iogurt natural com a substitut de la mantega i la nata per obtenir plats més lleugers

El iogurt natural per si sol ja és un clar guanyador quan volem gaudir d'un refrigeri, un esmorzar o unes postres saludables. Però això no vol dir que no el puguem afegir també a les nostres receptes, ja que el iogurt és un ingredient fantàstic per aconseguir plats saborosos i lleugers.

El iogurt natural sol contenir menys greixos que la mantega o la nata i per això és un substitut magnífic d'aquests ingredients en molts plats, des de salses per a pastes i amaniments fins a la cobertura d'un pastís. També funciona de meravella a l'hora de marinar un pollastre, com a salsa per a unes crudités o com una saludable cobertura per a unes patates rostides.

T'atreveixes a mirar el iogurt amb uns altres ulls?

Un iogurt al dia per a un estil de vida molt més senzill

Vols aprofitar tots els avantatges que t'ofereix el iogurt? Com que ve en un envàs molt còmode i ja està llest per consumir-lo, és molt fàcil incloure'l en la nostra rutina de cada dia. Qualsevol moment és bo per prendre's un iogurt al dia: en un esmorzar ràpid, a mig matí, en unes postres senzilles, o bé te'l pots emportar en una bossa tèrmica i gaudir-ne a l'aire lliure.

Fonts oficials

1 http://www.livescience.com/26538-yogurt-eaters-have-healthier-diets.html

https://www.nichd.nih.gov/health/topics/bonehealth/conditioninfo/Pages/calcium.aspx / CIQUAL de França, 2016

3 CIQUAL de França, 2016 / http://www.webmd.com/men/features/benefits-protein#1

4 Calen cent milions d'ufc/g per aprofitar els beneficis de la lactosa en la digestió.

5 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance

https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763

6 http://www.dairyconsultant.co.uk/si-yoghurt.php

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre