{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Els nutricionistes recomanen que els més petits prenguin diàriament entre 3 i 4 racions de lactis. Quantes en pren el teu fill? Has de tenir en compte que una ració de llet equival a 200 ml (1 got de llet).

Per alternar, es pot substituir per altres derivats lactis:

  • 2 Danoninos petits o 1 per emportar-se
  • 250 grams de iogurt (2 unitats de iogurt)
  • 40-60 grams de formatge curat (2-3 talls de formatge)
  • 80-125 grams de formatge fresc (1 porció individual)

Els lactis constitueixen un dels pilars de l’alimentació. El seu consum és essencial en totes les etapes, però especialment durant el creixement i el desenvolupament.

Els lactis són aliments molt complets que aporten proteïnes d’alta qualitat i digestibilitat, greixos i hidrats de carboni, principalment lactosa.

Pel que fa als micronutrients, destaquen els minerals, especialment el calci, però també el potassi, el magnesi, el zinc i el fòsfor, i les vitamines, sobretot la vitamina B2 (hidrosoluble) i les vitamines A i D (liposolubles).

La llet i els seus derivats constitueixen la font més abundant de calci de fàcil utilització per a l’organisme, un mineral essencial per a la formació correcta d’ossos i dents.

Durant la infantesa i l’adolescència l’aportació òptima de calci és fonamental per adquirir la massa òssia adequada; per això, convé prendre les racions de lactis diàries recomanades, ja que són la font principal de calci biodisponible en la nostra dieta.

És millor que els nens prenguin la llet sencera, ja que conserva vitamines importants que van lligades al greix, com la A i la D (sense vitamina D, el calci no es fixa als ossos). Només cal optar per la desnatada o semidesnatada quan hi hagi problemes de sobrepès, obesitat o alteracions de lípids a la sang.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre