{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Moltes famílies decideixen optar per una manera d’alimentar-se característica en la qual s’exclouen els aliments d’origen animal, com ara carns, embotits, peix, marisc, lactis, ous i derivats. És la denominada alimentació vegetariana.

Ho fan per raons diverses, des d’una creença religiosa fins a la protecció del medi ambient, el respecte pels animals o la cura de la salut.

Alguns vegetarians decideixen excloure gairebé tots els aliments d’origen animal, però, no obstant això, sí que prenen llet i derivats com els formatges, els iogurts i altres llets fermentades. Es tracta d’una dieta menys restrictiva que la vegetariana estricta i es denomina dieta lactovegetariana.

Vigilar la dieta durant la infància és essencial, atès que és una etapa de creixement. La dieta vegetariana, com que exclou els aliments d’origen animal, ha de combinar adequadament una àmplia varietat d’aliments d’origen vegetal a fi d’evitar mancances i aconseguir que l’alimentació sigui equilibrada. És important garantir que hi ha una aportació abundant de minerals com el ferro, el zinc i el calci, a més de vitamines D i B12 (aquesta darrera només es troba en aliments d’origen animal). Per això, cal consumir diàriament i en les quantitats adequades fruita, fruita dessecada, fruites seques, llegums, vegetals i hortalisses, cereals integrals, llavors i llevat de cervesa. En el cas de la dieta lactovegetariana, la llet i els productes lactis aporten un percentatge important de proteïnes d’alt valor biològic.

Sempre que es tria aquesta opció en edat infantil, és necessari el seguiment del pediatre (que podrà prescriure suplements en cas que calgui) i d’un nutricionista que pugui donar consells dietètics que afavoreixin el creixement i el desenvolupament de l’infant.

A banda de la llet, alguns experts recomanen complementar l’alimentació amb ou durant els primers anys (dieta ovolactovegetariana).

Claus per a l’alimentació del nen lactovegetarià:

  • Per aportar-li proteïnes de bona qualitat, combina els aliments vegetals de manera intel·ligent: llegums + cereals integrals (llenties amb arròs), llegums + fruites seques i llavors (cigrons amb pinyons), cereals integrals + lactis vegetals (civada amb batut d’ametlles), fruites seques i llavors + lactis vegetals (arròs amb llet i fruita seca), i fruites seques i llavors + cereals integrals (amanida d’arròs amb llenties).
  • Fes-li àpats diversos i freqüents al dia.
  • No abusis dels aliments integrals.
  • Fes que prengui lactis diàriament per aconseguir una aportació adequada de calci.
  • Acompanya els aliments rics en ferro amb vitamina C per afavorir-ne l’absorció.
  • Assegura’t que tingui una exposició solar adequada perquè l’organisme fabriqui la vitamina D necessària.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.