{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La resposta a aquesta pregunta és molt senzilla: a través dels aliments, que són una font de calci natural per als ossos. I el millor de tot és que els tenim a l’abast. Es tracta d’un nutrient necessari per a totes les edats: és molt important que en prenguin tants els infants, ja que els ajuda en el seu creixement i desenvolupament, com els adults, especialment les dones. El calci, entre d’altres coses, ajuda a mantenir els ossos en condicions normals i a preparar-los de cara al part, però també contribueix a reduir la desmineralització òssia en dones postmenopàusiques.*

Ara que tenim clara la importància del calci en els ossos, què podem fer per obtenir-lo de manera natural? On es troba aquest nutrient?

Aliments rics en calci

Productes lactis

Tots els productes que deriven de la llet contenen calci. En aquesta categoria s’inclouen els iogurts, el mató, la mantega, el formatge, la nata, el gelat i algunes postres com el flam o les natilles i, per descomptat, la llet en si. Perquè contingui calci, no cal que aquests productes estiguin elaborats amb llet de vaca, poden procedir d’un altre animal, com ara la cabra o l’ovella, dos dels més comuns.

Embotits

Ja hem vist que el formatge és un dels derivats lactis, considerat embotit, més rics en calci. Però no és l’únic producte dins d’aquesta categoria que conté aquest nutrient. També en tenen, tot i que en menys quantitat, la mortadel·la, el xòped, el pernil ibèric o el llom embotit.

Verdures i hortalisses

Una altra manera d’obtenir el calci que necessitem per als ossos és menjant verdures i hortalisses. Aquest nutrient no només es troba en els lactis i els seus derivats; els espinacs, per exemple, són un dels aliments que més calci contenen. La col arrissada, els créixens, la ceba, el tomàquet, l’enciam, el bròquil i, en general, qualsevol verdura de fulla verda també són fonts de calci.

Fruita

La fruita no només ens aporta vitamines que ens ajuden a tenir cura del nostre sistema immunitari, també ens ofereix calci per enfortir els ossos. El kiwi, les maduixes, els gerds, les figues, la taronja o el plàtan són algunes de les fruites que contenen aquest nutrient.

Fruita seca

Encara que sembli mentida, aquests petits fruits que prenem de vegades com a aperitiu ens poden aportar grans quantitats de calci, especialment les avellanes, els pistatxos, les nous, les castanyes o els anacards.

Peix

El peix, especialment el blau, és una font natural d’àcids grassos omega-3, un tipus de greix poliinsaturat que contribueix a mantenir uns nivells normals de colesterol a la sang. Però a més d’això, el peix blau també conté calci. En podem trobar a les sardines, al bacallà, al llenguado, al besuc, a la daurada, al salmó o a la tonyina.

Marisc

En el món marí, a més del peix, els mol·luscos i els crustacis també són populars ja que, a més de vitamines i ferro, constitueixen una font rica en calci. Els llagostins, els calamarsons, el pop i els musclos són alguns dels més recomanats.

Els ossos són el nostre suport principal, protegeixen òrgans vitals i són essencials per al moviment i el desenvolupament. Ens acompanyaran tota la vida, per això és important cuidar-los molt bé per evitar que es debilitin. Ara que coneixes totes aquestes fonts de calci natural per als ossos, no tens excusa per no utilitzar-les!

*Aquesta afirmació va adreçada específicament a dones a partir de 50 anys, i l’efecte beneficiós s’obté amb una ingesta diària mínima de 1.200 mg de calci de totes les fonts.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.