{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hola a tothom!

Tots sabem que hem de tenir cura de l'alimentació per sentir-nos bé i mantenir-nos actius. Per això, és molt important que dediquem temps a la planificació dels menús pensant sempre a proporcionar la quantitat suficient de nutrients necessaris per al funcionament òptim de la nostra salut.

Avui parlarem de la importància del calci en la nostra dieta i la de la nostra família.
El calci és el mineral més abundant en el nostre organisme i el trobem fonamentalment en ossos i dents.
Aquest mineral és molt important per al bon desenvolupament del teixit ossi. La infància i l'adolescència són etapes clau en aquest sentit, perquè durant els 10 primers anys de vida s'adquireix el 50 % de la massa òssia. La resta s'adquireix durant l'adolescència (un 40 %), i només el 10 % restant l'adquirim durant l'etapa adulta.

Al voltant dels 25 anys s'arriba al "pic màxim de massa òssia”, que es manté aproximadament fins als 40 anys. A partir d'aquesta edat comença a davallar. Per això, és important que cuidem amb més detall l'alimentació de la mainada, que aportem el calci necessari en la seva alimentació perquè puguin aconseguir aquest pic màxim.

Els productes lactis i els derivats (llet, iogurt, formatge, etc.) constitueixen la principal font de calci de la nostra dieta. Malgrat que altres aliments com algunes hortalisses, llegums i peixos (sardines, salmó i marisc) aporten també aquest mineral, el calci dels productes lactis és el més biodisponible.

En el cas de les persones que presentin símptomes greus d'intolerància a la lactosa, és important assegurar-se el consum de fonts de calci alternatives als productes lactis. Per a les intoleràncies lleus o moderades, us recomano el iogurt, perquè els bacteris vius que conté ajuden en la digestió de la lactosa en persones amb problemes digestius.

En el post anterior sobre "consells per fer una compra intel·ligent”, destacava la importància de fer una llista de la compra per assegurar-nos que omplim el nostre rebost amb productes saludables. De la mateixa manera, per a l'elaboració dels menús de la família us recomano el mateix, una planificació setmanal que farà que tingueu una percepció més fiable de la bona alimentació de la família.

En resum, els punts que cal tenir en compte per a la planificació dels vostres menús saludables i rics en calci són els següents:

  • la dieta ha de ser equilibrada i variada
  • rica en productes lactis, verdures, fruites, cereals integrals, peix i fruita seca
  • cal evitar els productes refinats
  • cal limitar el consum de greixos i proteïnes animals
  • cal reduir al màxim el consum de begudes gasoses, tabac, cafè, alcohol i xocolata.

Si teniu cap dubte, ja sabeu que podeu deixar els vostres comentaris a l'apartat de més avall.

Salutacions,
Laia

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.