{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La prevenció per mantenir una densitat òssia adequada comença amb la pràctica d’un estil de vida saludable. D’una banda, és recomanable practicar exercici físic de forma regular, perquè, sobretot l’exercici físic d’impacte (saltar, ballar, córrer, etc.) i la vitamina D ajuden que s’absorbeixi el calci de forma normal. D’altra banda, l’alimentació és igual d’important. Vegem quines en són les claus!

A continuació veurem els principals nutrients a què hem de parar atenció per cuidar-nos la salut òssia:

  • Calci: el calci té un paper fonamental en la salut dels ossos, perquè és necessari per al manteniment dels ossos en condicions normals. És el mineral més abundant en el nostre organisme i hi fa moltes funcions vitals, de manera que és important prendre’n la quantitat necessària. Per això, els aliments amb calci no poden faltar a la teva dieta. En aquest apunt, hi tens 5 receptes amb iogurt per ajudar els ossos.
  • Fòsfor: el fòsfor i el calci són dos minerals que han d’estar en equilibri per mantenir una bona salut òssia. Podem trobar fòsfor en la majoria dels aliments que ens aporten proteïna d’origen animal: carn, peix, llet i derivats, formatge i ous. Convé no abusar de la proteïna d’origen animal i combinar-la amb proteïna d’origen vegetal i, alhora, potenciar el calci, perquè l’excés de fòsfor fa que l’assimilació del calci sigui menor.
  • Magnesi: aquest és un dels minerals de què, en general, ens costa més aconseguir les quantitats necessàries, i té unes funcions importants, també per als ossos! Per tant, es recomana potenciar el consum de fruita seca, llegums, verdures de fulla verda i, també, xocolata; tots són aliments amb magnesi.
  • Manganès: el necessitem en petites quantitats, però és necessari per gaudir d’uns ossos sans. Trobem aquest mineral a les nous, els cereals integrals, els llegums i les verdures de fulla verda (gairebé com els aliments que ens aporten magnesi, oi?).
  • Proteïnes: a la nostra societat no acostuma a haver-hi dèficit en el consum de proteïnes. El que és prioritari és variar entre proteïna d’origen animal i proteïna d’origen vegetal, consumint més llegums i fruita seca!
  • Vitamina C: la vitamina C contribueix a la formació normal de col·lagen (proteïna que forma fibres, les fibres col·làgenes), per al bon funcionament dels ossos. Trobem aquesta vitamina en fruites i hortalisses, especialment al pebrot, els cítrics, el bròquil, la ceba, la col verda, les maduixes o el kiwi, tot i que cal tenir present que la cocció fa perdre part d’aquesta vitamina. Per això es recomana que, de les dues o més racions de verdures diàries, almenys una d’elles sigui de verdura crua. I no oblideu les tres peces de fruita al dia!
  • Vitamina D: La vitamina D és indispensable per als ossos, perquè contribueix al manteniment dels nivells normals de calci a la sang. En aquest article podeu veure quins aliments amb vitamina D podem trobar: peix blau, marisc, rovell de l’ou, llet i derivats lactis, etc.
  • Vitamina K: també relacionada amb la salut òssia, la vitamina K abunda a les hortalisses de fulla de color verd fosc, com ara espinacs, bledes, bròquil o enciam, i també, en menys quantitat, en els cereals integrals.
  • Zinc: gran part del zinc del nostre cos es concentra als ossos i als músculs. Les principals fonts de zinc que podem trobar en els aliments són al marisc, els cereals integrals, els llegums, la fruita seca, el formatge, els ous, les carns magres i els bolets.

 

Tots aquests nutrients són necessaris per mantenir els ossos en condicions normals. Així que, com a resum, les claus per cuidar els nostres ossos són dur a terme una alimentació saludable i variada, que inclogui les racions diàries necessàries de fruites i verdures, aliments rics en calci, llegums, cereals integrals i fruita seca (i practicar activitat física moderada!).

La salut òssia ens ho agrairà! Alimenta els teus ossos!

http://www.alimentasonrisas.es/es/salud/consejos/alimenta-huesos.html

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.