{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Què és el iogurt?

És un producte lacti que s’obté de la fermentació bacteriana de la llet gràcies a l’acció de dos bacteris específics (Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus) sobre la llet pasteuritzada, homogeneïtzada i estandarditzada en matèria grassa i proteïna (afegint-hi llet en pols si cal).

Les llets fermentades com el iogurt

La llet fermentada és la que s’obté a partir de la llet, generalment de vaca, sotmesa a un procés de fermentació amb l’addició de bacteris probiòtics vius que, com a resultat, donen un producte de gust àcid i textura més espessa.

El iogurt és un tipus de llet fermentada fresca obtinguda mitjançant l’addició de dos microorganismes: l’Streptococcus thermophilus i el Lactobacillus bulgaricus.

Hi ha altres tipus de fermentacions basades en microorganismes diversos, com ara L casei Danone o Bifidus ActiRegularis, entre d’altres. En aquest cas, en la fermentació hi intervenen bacteris diferents dels propis del iogurt, de manera que els productes resultants després de la fermentació per diferents bacteris no es poden denominar iogurt sinó que són llets fermentades.

 
Què són els probiòtics?

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i la de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO), els probiòtics es defineixen com a “microorganismes vius que, quan s’administren en les concentracions adequades, exerceixen un efecte fisiològic que és beneficiós per a la salut del consumidor”.

El consum diari d’aliments probiòtics, com el iogurt i les llets fermentades, poden ajudar en diverses àrees.

No, no tots els probiòtics tenen els mateixos efectes beneficiosos sobre la salut. Els efectes beneficiosos sobre la salut varien depenent del gènere, l’espècie i finalment la soca probiòtica.

Propietats del iogurt

El iogurt, a diferència d’altres lactis, té menys quantitat de lactosa a causa del procés de fermentació. Per això les persones amb mala absorció de la lactosa el digereixen millor.

A més, cal destacar l’aportació nutricional del iogurt, atès el seu contingut en proteïnes d’alta qualitat i millor digestibilitat i en calci d’alta biodisponibilitat (el calci dels lactis és el que l’organisme aprofita millor).

El iogurt desnatat

El iogurt desnatat és una deliciosa manera de prendre iogurt, però amb un 0 % de matèria grassa. Per tant, l’aportació energètica (calories) també és menor si la comparem amb un iogurt sencer; en canvi, la resta de propietats nutritives i beneficioses del iogurt no varia.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.