{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Com ja deveu saber, és molt important que els nens prenguin lactis per créixer bé i que els ossos es desenvolupin correctament, però també per fer que tot l’organisme en general funcioni a la perfecció. Però, quins aliments són els més adients? Els en donem prou? L’objectiu d’aquest apunt és ajudar-vos a aclarir aquests dubtes.

La infantesa és l’etapa de la vida en què es necessita més calci i, a més, fins als 30 anys aproximadament és quan el cos té més capacitat per fer reserves de calci i per això és la millor etapa per omplir-ne els dipòsits i enfortir els ossos perquè creixin perfectament. Si ja de petits tenim cura de la seva salut òssia, els ajudarem a assegurar-se una bona reserva de calci i a gaudir d’uns ossos forts en el futur. Per això, els nens han de prendre com a mínim 2 racions de lactis al dia, a partir de la llet, els iogurts i el formatge, que, a més de calci, també els aporta vitamina D, que ajuda a absorbir molt millor aquest mineral. La quantitat de calci que es necessita depèn de factors diversos, com l’edat. Per exemple, els nens i els adolescents requereixen més calci que els adults. I… com els podem donar tot el calci que necessiten?

Des del primer any d’edat, que és quan ja comencen a prendre llet de creixement, iogurts naturals o formatge fresc, i fins als 3 anys aproximadament, es recomana que prenguin 2 racions de lactis al dia. Poden fer-ho en combinacions diferents. Vegem-ne alguns exemples:

  • 1 got de llet per esmorzar i 2 iogurts, un de postres i l’altre per berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar i 2 Danoninos per berenar o de postres.
  • 1 got de llet per esmorzar i 40-60 g de formatge a l’entrepà.

Com ho veieu? No és difícil arribar a la dosi mínima, oi? I, a partir d’aquí, si en un mateix dia volen prendre’n més, encara millor!

A partir dels 4 anys i fins als 9, aproximadament, s’aconsella que prenguin de 2 a 3 racions al dia. Vet aquí uns exemples:

  • 2 gots de llet, un per esmorzar i l’altre per berenar i 2 Danoninos de postres.
  • 1 got de llet per esmorzar, 40-60 g de formatge per a l’entrepà de mig matí i 1 iogurt de postres o per berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar, 2 Danoninos de postres o berenar i 40-60 g de formatge en l’entrepà de mig matí.

Quan ja són més grans, i fins als 30 més o menys, requereixen entre 3 i 4 racions de lactis al dia. Per tant, alguns exemples poden ser:

  • 2 gots de llet, un a l’esmorzar i un altre a l’hora de berenar, 2 iogurts, un a mig matí i l’altre de postres, i 40-60 g de formatge a l’entrepà del berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar, 40-60 g de formatge en l’entrepà o amanida, i 2 Danoninos de postres i 1 iogurt per berenar.
  • 2 gots de llet, un per esmorzar i un altre per berenar, i 40-60 g de formatge en l’entrepà de mig matí i 2 Danoninos de postres.

Com veieu, hi ha desenes de combinacions i formats perquè els més petits i els no tan petits prenguin calci. Així que només és qüestió de provar quina és la que s’adapta millor als seus gustos, i… a menjar molts lactis i a ajudar a cuidar-los des de ben petits perquè tinguin uns ossos ben forts!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?