{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hola, mares i pares!

Com ja deveu saber, és molt important que els nens prenguin lactis per créixer bé i que els ossos es desenvolupin correctament, però també per fer que tot l’organisme en general funcioni a la perfecció. Però, quins aliments són els més adients? Els en donem prou? L’objectiu d’aquest apunt és ajudar-vos a aclarir aquests dubtes.

La infantesa és l’etapa de la vida en què es necessita més calci i, a més, fins als 30 anys aproximadament és quan el cos té més capacitat per fer reserves de calci i per això és la millor etapa per omplir-ne els dipòsits i enfortir els ossos perquè creixin perfectament. Si ja de petits tenim cura de la seva salut òssia, els ajudarem a assegurar-se una bona reserva de calci i a gaudir d’uns ossos forts en el futur. Per això, els nens han de prendre com a mínim 2 racions de lactis al dia, a partir de la llet, els iogurts i el formatge, que, a més de calci, també els aporta vitamina D, que ajuda a absorbir molt millor aquest mineral. La quantitat de calci que es necessita depèn de factors diversos, com l’edat. Per exemple, els nens i els adolescents requereixen més calci que els adults. I… com els podem donar tot el calci que necessiten?

Des del primer any d’edat, que és quan ja comencen a prendre llet de creixement, iogurts naturals o formatge fresc, i fins als 3 anys aproximadament, es recomana que prenguin 2 racions de lactis al dia. Poden fer-ho en combinacions diferents. Vegem-ne alguns exemples:

  • 1 got de llet per esmorzar i 2 iogurts, un de postres i l’altre per berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar i 2 Danoninos per berenar o de postres.
  • 1 got de llet per esmorzar i 40-60 g de formatge a l’entrepà.

Com ho veieu? No és difícil arribar a la dosi mínima, oi? I, a partir d’aquí, si en un mateix dia volen prendre’n més, encara millor!

A partir dels 4 anys i fins als 9, aproximadament, s’aconsella que prenguin de 2 a 3 racions al dia. Vet aquí uns exemples:

  • 2 gots de llet, un per esmorzar i l’altre per berenar i 2 Danoninos de postres.
  • 1 got de llet per esmorzar, 40-60 g de formatge per a l’entrepà de mig matí i 1 iogurt de postres o per berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar, 2 Danoninos de postres o berenar i 40-60 g de formatge en l’entrepà de mig matí.

Quan ja són més grans, i fins als 30 més o menys, requereixen entre 3 i 4 racions de lactis al dia. Per tant, alguns exemples poden ser:

  • 2 gots de llet, un a l’esmorzar i un altre a l’hora de berenar, 2 iogurts, un a mig matí i l’altre de postres, i 40-60 g de formatge a l’entrepà del berenar.
  • 1 got de llet per esmorzar, 40-60 g de formatge en l’entrepà o amanida, i 2 Danoninos de postres i 1 iogurt per berenar.
  • 2 gots de llet, un per esmorzar i un altre per berenar, i 40-60 g de formatge en l’entrepà de mig matí i 2 Danoninos de postres.

Com veieu, hi ha desenes de combinacions i formats perquè els més petits i els no tan petits prenguin calci. Així que només és qüestió de provar quina és la que s’adapta millor als seus gustos, i… a menjar molts lactis i a ajudar a cuidar-los des de ben petits perquè tinguin uns ossos ben forts!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.