{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ets dels que tenen problemes a l'hora de pair la lactosa? Tens intolerància a la lactosa? Doncs potser estàs entre el 65 % de la població mundial que pateix una alteració de la capacitat per digerir la lactosa.1 Tot i que no hi ha cap tractament que pugui modificar la capacitat per produir lactasa,2 l'enzim responsable de descompondre la lactosa a l'intestí, sí que hi ha maneres de conviure millor amb aquest trastorn. Una de les claus consisteix a identificar els factors desencadenants d'aquest malestar i desenvolupar bons hàbits per controlar millor la nostra alimentació diària. Perquè les teves dificultats per digerir la lactosa no interfereixin en la teva vida, a continuació et donem algunes recomanacions que pots seguir.

Pas 1: Mira a les etiquetes si els ingredients contenen lactosa

Per evitar possibles problemes a l'hora de pair la lactosa o fer front a la intolerància a la lactosa, el millor és saber si aquesta substància hi és present. Per saber-ho, les nostres millors aliades són les etiquetes dels envasos dels aliments. El desembre del 2014 es va simplificar l'etiquetatge d'aliments i la informació sobre al·lergògens a tot Europa. D'aquesta manera, s'ha fet més fàcil identificar si un determinat aliment conté llet o algun derivat, com ara la nata. Quan repassem la llista d'ingredients, podem detectar més fàcilment els al·lergògens més comuns, ja que haurien d'aparèixer en negreta, en cursiva o subratllats. 3

Pas 2: Experimenta amb opcions diferents per calibrar el teu grau de tolerància a la lactosa

Com moltes de les persones que tenen dificultats per digerir alts nivells de lactosa, pot ser que t'hagis adonat de les teves dificultats per accident, en ingerir aliments amb un alt contingut d'aquest sucre de la llet. La llet conté nivells de lactosa superiors als del formatge o la nata i, en aquest sentit, és l'aliment que més problemes causa.4 Ara bé, encara que n'hi hagi que prefereixin evitar per complet la lactosa, també hi ha moltes persones amb menys dificultats per digerir-la que poden consumir perfectament iogurt o formatges curats.5 Per això, és recomanable seguir amb cautela un mètode d'assaig i error per detectar el nivell de dificultat. En cas de dubte, consulta-ho amb el teu metge.

Pas 3: Consumeix petites quantitats de productes amb lactosa o combinats amb altres aliments

Si et costa pair els lactis, un dels reptes principals a què hauràs de fer front és el d'assegurar-te una ingesta suficient d'aliments rics en calci.6 No obstant això, tenir problemes per digerir la lactosa no implica necessàriament que prescindim per complet de la llet i d'altres productes lactis en la nostra alimentació. En comptes d'això, podem intentar incorporar petites quantitats de lactis a la nostra dieta al llarg del dia. També pots combinar-los amb altres aliments, de manera que la lactosa es digereixi en menors quantitats i que, per tant, tinguis menys probabilitats de patir els símptomes vinculats amb la mala digestió de la lactosa. 7 Així i tot, en cas de dubte, és millor ser prudent iconsultar prèviament el metge.

Pas 4: Consumeix iogurt, el lacti perfecte per a les persones amb dificultats per pair la lactosa

Sabies que els ferments presents al iogurt contenen lactasa, un enzim que descompon la lactosa i en facilita la digestió? A més a més, incloure un iogurt en l'alimentació diària és molt senzill i els diferents gustos i textures que pots trobar són fantàstics perquè la teva dieta equilibrada sigui deliciosa. Un aliat inesperat! INFORMACIÓ DESTACADA

El iogurt, el teu gran aliat per a uns plats més lleugers

Si creus que pots patir intolerància a la lactosa, els microorganismes vius presents al iogurt t'ajudaran a digerir-la. I aquest només és un dels múltiples beneficis que t'aporta el iogurt. De fet, atès que és un aliment deliciós i versàtil, es pot consumir personalitzant-lo amb fruita, fruita seca o, fins i tot, amb aigua de flors. El iogurt també serveix com a substitut de la mantega o de la nata per preparar plats més lleugers. Un altre motiu més per donar-li una oportunitat!

Fonts

1.-https://ghr.nlm.nih.gov/condition/lactose-intolerance

2.-https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance

3.-https://www.food.gov.uk/sites/default/files/multimedia/pdfs/publication/allergy-leaflet.pdf

4.-http://my.clevelandclinic.org/health/articles/lactose-intolerance

5.-https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance

6.-Ibíd.

7.-https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20186234

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.