{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Pregunta 1: Quantes racions de lactis es recomanen al dia?

A: Cap.

B: De dues a tres.

C: Tantes com vulguem.

Pregunta 2: Per què ens recomanen consumir lactis cada dia?

A. Perquè estan boníssims!

B. Perquè contenen calci, un nutrient essencial per a l'organisme.

C. Per costum, res més. NOTA PER A LES CBU: la resposta B s'ha d'adaptar al context nacional segons les recomanacions oficials d'una societat de nutricionistes.

Pregunta 3: Menjar iogurt cada dia ens ajuda a mantenir els ossos sans?

A. Sí, sempre que formi part d'una dieta equilibrada i d'un estil de vida saludable.

B. No, per fer-ho cal anar al gimnàs cada dia.

C. No, tot és qüestió de genètica.

Pregunta 4: Els adults haurien de deixar de consumir lactis com a font de calci?

A. Sí, perquè a aquesta edat totes les necessitats de calci ja estan cobertes.

B. No, el nostre organisme necessita calci al llarg de tota la vida.

C. Sí, perquè només els nens necessiten calci.

Pregunta 5: Al meu fill no li agrada ni la llet ni el formatge, com puc aportar-li els nutrients procedents dels lactis (calci i proteïna)?

A. És impossible.

B. Donant-li iogurts, que moltes vegades venen més de gust perquè tenen diferents formats, sabors i textures i, a més a més, estan boníssims amb fruita.

C. Només veient productes lactis ja n'hi ha prou per beneficiar-se dels nutrients que aporten.

Pregunta 6: Puc consumir iogurt si segueixo una dieta baixa en calories?

A. Sí, però només si no consumim altra cosa que iogurt tot el dia.

B. No, la xocolata és molt millor: també està feta amb llet i té moltes menys calories, ho sap tothom.

C. Sí, perquè els iogurts naturals no contenen sucres afegits i tenen pocs greixos i calories.

Pregunta 7: El iogurt natural per postres és molt avorrit, no?

A. Sí, és que no té gust de res...

B. No, si li afegim un toc amb fruita de temporada.

C. Sí, i a més no hi ha manera de donar-li un toc especial.

Pregunta 8: He deixat de menjar carn i peix, però continuo amb els lactis, què soc?

A. Vegà/ana.

B. Ovolactovegetarià/ana.

C. Pescetarià/ana.

Pregunta 9: Quin és el millor moment del dia per consumir lactis?

A. Obvi: l'esmorzar.

B. A mitjanit, amb lluna plena.

C. Qualsevol moment és bo.

Pregunta 10: Es pot cuinar amb iogurt?

A. No, no s'ha de treure mai el iogurt de l'envàs.

B. Sí, com a substitut més lleuger de la mantega o de la nata o, fins i tot, en una marinada amb herbes aromàtiques i espècies.

C. Sí, però només per fer pa de pessic de iogurt.

Pregunta 11: Com que el iogurt és un aliment fermentat, és per això que és difícil fer-ne a casa?

A. De cap manera, és molt fàcil. El iogurt està compost principalment de llet i ferments escalfats lleugerament durant unes hores.

B. Sí, cal una llet molt especial i molts conservants perquè el procés de la fermentació tingui èxit.

C. Sí, perquè només es pot fer en una nevera especial.

Sabies que els països que més iogurt consumeixen són...

França i Turquia! Són els països amb més consum de iogurt, amb un 57 % i un 52 % de la població, respectivament, que consumeix iogurt cada dia. Potser saben alguna cosa que nosaltres no sabem!

 

5 Respostes

 1/B, 2/B, 3/A, 4/B, 5/B, 6/C, 7/B, 8/B, 9/C, 10/B, 11/A

De 0 a 3 punts: Ai, mare! Encara n'has d'aprendre molt, sobre els beneficis dels lactis. Et pots estar perdent un munt de coses.

De 4 a 7 punts: No està gens malament! Segurament ja consumeixes lactis molts dies i el cos t'ho deu estar agraint.

De 8 a 11 punts: Espectacular, saps moltíssimes coses sobre els lactis! Continua així! 

Fonts oficials

1 http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/HealthyEating/HealthyDietGoals/Suggested-Servings-from-Each-Food-Group_UCM_318186_Article.jsp#.WMkUG2e1tpg

En el cas de França: http://www.mangerbouger.fr/Les-9-reperes/Les-9-reperes-a-la-loupe/Produits-laitiers

2 CIQUAL de França, 2016 http://www.webmd.com/food-recipes/features/benefits-yogurt#1

3 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance

4 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4245561/

5 http://www.healthyeating.org/Milk-Dairy/Nutrients-in-Milk-Cheese-Yogurt/Yogurt-Nutrition.aspx 7 http://www.ift.org/newsroom/news-releases/2015/december/16/how-yogurt-is-made-and-other-fun-facts.aspx 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.