{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Sabies que un estudi recent realitzat a Itàlia1 i un altre estudi elaborat el 2013 amb més de 6000 persones als Estats Units2 posaven de manifest que les persones que consumien iogurt amb regularitat eren més propenses a seguir una dieta sana? També es va comprovar que els consumidors habituals de iogurt solien ingerir altres aliments altament nutritius, com ara cereals integrals, fruita i verdura i llavors i fruita seca.

En termes més generals, el iogurt, com que és un producte lacti, s'acostuma a recomanar3 com a part d'una dieta sana i és un dels aliments dels quals no prescindim encara que seguim una dieta per controlar la ingesta de calories. Tot i que aquest lacti deliciós no constitueix un aliment complet des del punt de vista nutricional, sí que és una bona base per a una dieta equilibrada. Ara analitzarem per què el iogurt és el puntal de moltes dietes sanes.

El iogurt, font valuosa de calci al llarg de tota la vida

Un envàs normal de iogurt conté aproximadament 160 mg de calci,4 un 20 % de la ingesta diària recomanada per a la majoria dels adults.5

El calci és imprescindible per al creixement dels ossos. La majoria del calci que consumim s'emmagatzema als ossos i serveix per reforçar-ne l'estructura.

A França, en una enquesta6 duta a terme pel CREDOC el 2013, es va observar que el 28 % dels adults consumien una quantitat de calci inferior a la recomanada, així com el 69 % de les adolescents i un 44 % dels adolescents (entre 12 i 18 anys). D'altra banda, al Regne Unit, segons dades recents en matèria de nutrició, el 14 % dels joves d'aquesta franja d'edat no consumeixen les quantitats de calci recomanades.7

És ben sabut que, a llarg termini, una manca perllongada de calci en la dieta pot contribuir a l'aparició d'osteoporosi en una edat avançada, així com a una sensació d'atordiment, una tensió arterial baixa i cabells i ungles fràgils.8

Per a la majoria de les persones es recomana una ingesta de dues a tres racions de lactis al dia.3 Acostumar-se a gaudir d'un iogurt al dia és una manera senzilla, barata i pràctica d'augmentar l'aportació de calci tant en nens com en adults.

El iogurt, una font valuosa de proteïnes per a alguns vegetarians i aficionats a l'esport

El iogurt també és font de proteïnes: un envàs normal de iogurt en conté aproximadament 5 g per ració.3

La proteïna és un element indispensable per a totes les cèl·lules de l'organisme. Els cabells i les ungles estan compostos principalment de proteïnes, que també són essencials per al desenvolupament dels músculs. A més a més, les proteïnes exerceixen una funció en molts processos de l'organisme, com ara la resposta immunitària (amb els anticossos), el transport d'oxigen (amb l'hemoglobina) i la digestió (amb els enzims digestius). De fet, són imprescindibles per a pràcticament tot.

Encara que la quantitat necessària de proteïnes varia en gran mesura depenent de l'edat i de l'estil de vida de cadascú, una ració de iogurt aporta el 10 % de la ingesta diària de proteïnes recomanada per a un adult mitjà.9

Si practiques el vegetarianisme i consumeixes productes lactis o bé si et planteges reduir la ingesta diària de carn vermella o de peix, el iogurt pot ser una bona manera de mantenir l'aportació de proteïnes. Pots complementar aquesta aportació amb llegums, com ara les llenties o els cigrons, i cereals.

El iogurt pot ajudar les persones que creuen que poden ser intolerants a la lactosa

Si tens problemes a l'hora de digerir la lactosa, pot ser que creguis que tens intolerància a aquesta substància i que decideixis prescindir de tots els lactis. Però, en aquest sentit, sabies que el iogurt és molt diferent de la llet? Gràcies als seus ferments, el iogurt pot facilitar la digestió de la lactosa a les persones que tenen dificultats per pair la lactosa que conté el mateix envàs de iogurt.10

I per què? Perquè els seus bacteris vius ja han descompost part de la lactosa durant el procés de fermentació i continuen fent-ho a l'intestí.

Per què no ho proves?

El iogurt, una opció relativament baixa en greixos per als qui compten les calories

El iogurt natural conté aproximadament 60 calories per cada 100 g.3 Per tant, és més lleuger que el formatge i també és més fàcil de digerir que la llet per a les persones amb dificultats per pair la lactosa. Per això, és més fàcil incloure el iogurt en una dieta sana que molts altres tipus de lactis. També es pot utilitzar com a substitut lleuger de la nata o de la mantega si estem vigilant el pes11 o si ens preocupa l'obesitat. El gust fresc del iogurt i la seva textura lleugera i esponjosa el converteixen en un aliment deliciós i alhora saludable.

El iogurt, un aliment saludable per picar que podem personalitzar al nostre gust

El iogurt és un aliment fantàstic que forma part d'una dieta sana, però també podem personalitzar-lo de múltiples maneres. Per què no li afegeixes per damunt una mica de fruita fresca o de fruita seca i llavors, el barreges amb fruites vermelles o aigua de flors, o fins i tot proves a posar-li espècies i herbes aromàtiques? L'excusa perfecta per deixar volar la teva creativitat gastronòmica!

 

3913 caràcters

 

 

Fonts oficials

1 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26906103
2 http://www.livescience.com/26538-yogurt-eaters-have-healthier-diets.html
3 CIQUAL de França, 2016
sup>4 http://www.mangerbouger.fr/Les-9-reperes/Les-9-reperes-a-la-loupe/Produits-laitiers http://www.livewellforlife.eu/wp-content/uploads/2012/05/LiveWell_A4-Food-Patterns-Report_web.pdf
http://www.uhs.nhs.uk/Media/Controlleddocuments/Patientinformation/Digestionandurinaryhealth/Adviceforimprovingyourcalciumintake-patientinformation.pdf
6 CREDOC (2014). Etude CCAF 2013, Comportements et Consommations Alimentaires en France
7 https://www.milk.co.uk/hcp/wp-content/uploads/sites/2/woocommerce_uploads/2016/12/Milk_consumer_2016.pdf
8 https://www.whittington.nhs.uk/document.ashx?id=1949
9 http://healthyeating.sfgate.com/much-protein-yogurt-6135.html i https://pro.anses.fr/tableciqual/ https://authoritynutrition.com/how-much-protein-per-day/
10 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance /  El iogurt conté microorganismes vius. Els microorganismes vius presents al iogurt o la llet fermentada ajuden les persones que tenen dificultats per digerir la lactosa a fer-ho.
11 http://www.yogurtinnutrition.com/category/science-corner/weight-management-science-corner/

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.