{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si ens costa digerir la lactosa, fins i tot la compra setmanal pot esdevenir una tasca difícil. Escollir els ingredients adequats és imprescindible si volem evitar molèsties més endavant, ja sigui quan preparem la carmanyola per a la feina o quan estem preparant el sopar per a tota la família. Moltes vegades el que passa és que caiem en la temptació de prescindir de qualsevol mena de lacti.

Ara analitzarem cinc ingredients que podem incloure en la nostra dieta diària si patim intolerància a la lactosa o si tenim dificultats per pair-la.

Ingredient 1: i la mantega què?

Moltes vegades, si ens costa pair la lactosa, pensem que les nostres opcions per a l'esmorzar es queden curtes. Si parlem del complement més habitual per sucar les torrades, la mantega, moltes persones amb dificultats per digerir altres lactis potser no ho tenen tan clar amb aquest.

Ja sigui en quantitats generoses a les torrades del matí o bé a l'entrepà del migdia, el que sí que podem dir és que, en termes generals, la mantega conté nivells més baixos de lactosa1 i, per tant, les persones amb dificultats per digerir-la solen tolerar-la sense problemes.

Ara bé, com sempre que consumim un lacti per primera vegada, és millor fer-ho amb compte. Tasta'l primer en petites quantitats i fixa't si notes qualsevol símptoma. I, òbviament, en cas de dubte, consulta-ho amb el metge.

Ingredient 2: i què passa amb el iogurt?

El iogurt també és diferent si ens fixem en els nivells de lactosa que conté. Els microorganismes vius presents de manera natural al iogurt contenen lactasa, un enzim que facilita la digestió de la lactosa a les persones que tenen dificultats a l'hora de pair-la.2

Durant el procés de fermentació, part de la lactosa de la llet es descompon. De la mateixa manera, quan s'ingereix, els microorganismes presents al iogurt arriben a l'intestí i afavoreixen la descomposició i la digestió de la lactosa.3

Així doncs, podem gaudir d'un aperitiu refrescant, sa i baix en greixos que, a més a més, ens ajuda a cobrir les nostres necessitats de calci.4 Així de fàcil i de bo!5

Ingredient 3: i el cheddar, el parmesà o el formatge suís?

Encara que alguns formatges, i sobretot els més frescos, solen contenir nivells elevats de lactosa, els formatges més curats, com ara el cheddar, el parmesà o el formatge suís, pràcticament no contenen lactosa1 i, per tant, són més fàcils de tolerar.

Així doncs, alguns formatges poden ser una opció excel·lent com a aperitiu o per ratllar-los sobre un plat de pasta.

Ingredient 4: i la 'llet' d'ametlles?

Si creus que et convé seguir una dieta estricta sense lactosa, pots plantejar-te passar-te a la beguda d'ametlles (anomenada moltes vegades 'llet' d'ametlles). És una alternativa pràctica a la llet de vaca tant com a beguda com per afegir-hi uns cereals integrals o un te al matí.

La llet d'ametlles té un gust lleuger de fruita seca i una consistència molt similar a la de la llet de vaca. A més a més, està disponible amb múltiples sabors: amb sucre, sense sucre, amb gust de vainilla, de xocolata, etc. Una opció sense ni un gram de lactosa!

Ingredient 5: i què passa amb el tofu?

Per molt que tinguem dificultats per digerir la lactosa, no podem passar per alt que en la nostra alimentació necessitem incloure nutrients com ara el calci.

Pot costar-nos arribar a la ingesta diària recomanada de calci4 amb una dieta que exclogui els productes lactis. La majoria de les persones amb dificultats per digerir la lactosa la toleren fins a una certa quantitat. Si no estem segurs de quina quantitat de lactosa és la que tolera el nostre organisme, el tofu és una font magnífica de proteïnes i de calci sense lactosa.6

Es pot fregir fins que quedi cruixent, afegir a un saltat o també fornejar-lo i acompanyar-lo amb una amanida. Aquest aliment ens ofereix milers de possibilitats!

Ara bé, convé recordar que sempre que tastem un ingredient nou cal fer-ho en petites quantitats i estar atents a com el digerim.

Intolerància a la lactosa: bons ingredients, bons hàbits

Si ens costa pair la lactosa, és imprescindible que escollim bé els ingredients que consumim. També ens pot ser d'ajuda acostumar-nos a revisar les etiquetes dels envasos de menjar, provar opcions diferents amb les quals calibrar el nostre nivell de tolerància a la lactosa i consumir productes lactis amb nivells més baixos de lactosa en els nostres àpats.3 En cas de dubte, és millor consultar-ho al metge.

Fuentes

1 http://foodintolerances.org/fr/teneur-des-aliments-en-lactose/
2 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance
3 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763
http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/HealthyEating/HealthyDietGoals/Suggested-Servings-from-Each-Food-Group_UCM_318186_Article.jsp#.WNt5wWclFpg / http://www.mangerbouger.fr/Les-9-reperes/Les-9-reperes-a-la-loupe/Produits-laitiers
5 CIQUAL de França, 2016
6 https://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list?qlookup=16427

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre