{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Problemes per digerir la lactosa

La lactosa és un sucre natural present a la llet de mamífers com ara la vaca o l’ovella, els animals que produeixen la llet que consumim normalment. La lactosa es digereix a l’intestí prim, on hi ha uns enzims anomenats lactases que se n’encarreguen. La lactasa trenca la lactosa i en permet la digestió, però hi ha persones que produeixen menys lactasa i, per tant, pot ser que no digereixin bé la lactosa i n’experimentin una intolerància.

Símptomes de la intolerància a la lactosa

La mala digestió de la lactosa es pot presentar des del moment en què naixem, però també pot aparèixer més endavant, a qualsevol edat. S’acostuma a detectar perquè causa episodis digestius diversos. Per tant, una vegada detectada, el millor és preguntar a un especialista com s’hauria d’adaptar la dieta per millorar i no caure en desequilibris nutricionals. La intolerància lleu o els problemes per pair la lactosa es presenten en diferents graus. En funció del nivell d’intolerància, es poden consumir més aliments que continguin aquest sucre o menys.  Quan hi ha lactasa residual a nivell intestinal és possible pair certa quantitat de lactosa. Quan la intolerància o els problemes per digerir la lactosa són lleus, es poden tolerar fins a 12 grams de lactosa al dia.

El iogurt i la digestió de la lactosa que conté

El iogurt és un aliment amb només 4 grams de lactosa. Els ferments presents als iogurts faciliten la digestió de la lactosa que contenen, atès que durant la fermentació de la llet els ferments trenquen la lactosa i se la mengen. A més a més, aquests ferments arriben vius a l’intestí, on ajuden a trencar i a digerir la lactosa. Les persones amb problemes per pair la lactosa poden tolerar 12 grams de lactosa al dia. Aquests 12 grams es toleren millor si es prenen de manera repartida: per esmorzar, entre hores i per sopar. I amb el iogurt això es pot fer!

No renunciïs al iogurt. L’acció dels ferments permet elaborar el iogurt, que té un gust únic, i una textura i unes propietats saludables. Els diferents gustos i varietats agraden a tothom. Es pot prendre a qualsevol hora, cada dia, i té propietats nutricionals saludables.

A banda d’això, és una font de calci important, que contribueix al funcionament normal dels enzims digestius, i aporta proteïnes que, juntament amb el calci i la vitamina D, són els principals contribuents al manteniment i el creixement dels ossos.

Per tant, per a intoleràncies lleus o moderades és una alternativa excel·lent per cobrir les necessitats de calci diàries de l’organisme. 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.