{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Sempre estem a la recerca del pròxim èxit alimentari, i per un bon motiu. Quan ens sentim inflats o abatuts, per exemple, les nostres activitats quotidianes poden representar una càrrega més gran.

Així doncs, ja sigui perquè contribueixen a millorar la digestió de la lactosa1, a conservar els aliments, i així reduir el malbaratament, o bé simplement pel seu sabor, els mostrarem nombroses raons per les quals els aliments fermentats poden millorar el seu benestar diari.

A més, compartirem la nostra senzilla recepta per a l'elaboració de iogurt casolà, una llet fermentada.

Aliments fermentats: un munt de sabors

Un dels aspectes més meravellosos de la fermentació és la manera en què un procés tan senzill pot proporcionar tants sabors diferents.

Des de iogurts suaus i lleugerament àcids, fins a peix i verdures en escabetx, i des de delicioses conserves agredolces fins a una xucrut intensa, els aliments fermentats poden proporcionar tocs de sabors especials a qualsevol part de la nostra alimentació.

Quan la llet es converteix en iogurt, el procés de fermentació també modifica la textura del producte, la qual cosa crea una altra font de plaer en l'alimentació diària, sigui entre hores o com a refrigeri. La fermentació és un element culinari bàsic que s'ha utilitzat a tot el món durant milers d'anys. Això es reflecteix en la gran diversitat d'aliments fermentats.2

Aliments fermentats: una ajuda per digerir millor la lactosa

Alguns partidaris dels aliments fermentats destaquen que la fermentació pot contribuir a la formació de productes finals bioactius o biodisponibles.3 Com a conseqüència, s'obtenen plats molt saborosos, alguns dels quals contenen cultius vius. Sabia que...? Alguns d'aquests microorganismes exerceixen un paper fonamental a la digestió.

Aquest és el cas, per exemple, dels cultius del iogurt, els quals descomponen la lactosa del producte, tant durant el procés de fermentació com a l'intestí.4 Com a conseqüència, poden millorar la digestió de la lactosa en persones que consideren que tenen problemes per digerir-la. 5

Aquesta és una altra manera en què els aliments fermentats poden contribuir al nostre benestar diari.

Aliments fermentats: els més segurs de la història

Els aliments fermentats es troben en molts països i societats diferents de tot el món i han existit al llarg de la història. Es creu que els éssers humans han emprat la fermentació des del neolític6 per conservar els aliments de manera segura durant llargs períodes de temps.

Naturalment, abans de la refrigeració, la fermentació era la forma més eficaç d'evitar que es podrissin les verdures.7 En molts casos, els cultius bacterians dels aliments fermentats impedien la transmissió de malalties a través dels aliments.8

Aliments fermentats: un superaliment econòmic

A diferència de moltes altres modes alimentàries impulsades per famosos, els aliments fermentats no són gaire cars. La seva naturalesa duradora es tradueix en el fet que, en molts casos, poden conservar-se en un pot a l'armari durant setmanes o mesos sense haver de llançar-los.

A més, acostumen a elaborar-se amb molt pocs ingredients i sovint són fàcils de preparar a casa. A continuació, li mostrarem una recepta de iogurt que pot preparar. Fàcil, senzilla i molt saborosa!

FONTS

El iogurt conté cultius vius. Els cultius vius del iogurt o de la llet fermentada milloren la digestió de la lactosa del producte en les persones que tenen problemes per digerir-la. Consulti-ho amb el seu metge per esbrinar si és intolerant a la lactosa.
2 https://www.danone.es
3 Health benefits of fermented foods: microbiota and beyond; Maria L Marco et al.)
4 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance
5 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763
6 http://journals.plos.org/ploscompbiol/article?id=10.1371/journal.pcbi.1000491
7 http://www.soyinfocenter.com/HSS/fermentation.php
8 http://www.foodandnutrition.org/Winter-2012/The-History-and-Health-Benefits-of-Fermented-Food/

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre