{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Segur que ja prens iogurt per esmorzar o per menjar entre hores i segur que t'encanta la seva frescor i el fet de poder-lo personalitzar perquè s'adapti a com et sents en cada moment. Però, sabies que el iogurt té moltes més coses per oferir-te? Continua llegint per descobrir cinc propietats menys conegudes d'aquest aliment deliciós i clau per a un estil de vida saludable.

1. El iogurt com a part d'una dieta equilibrada.

Amb 71 kcal per cada 100 g, el iogurt constitueix un aliment excel·lent per gaudir-ne a qualsevol hora del dia. També el pots utilitzar per marinar el pollastre abans de cuinar-lo i fer que es mantingui sucós sense necessitat d'afegir-hi pràcticament greix. No està gens malament!

2. Els microorganismes del iogurt faciliten la digestió de la lactosa

Els bacteris làctics que actuen en la fermentació de la llet són els responsables d'aconseguir aquesta textura que fa que el iogurt es desfaci a la boca. Però els seus beneficis van molt més enllà. Una vegada ingerits, aquests bacteris s'allotgen a l'intestí, on descomponen la lactosa i en faciliten la digestió per a les persones que tenen problemes per digerir-la.1

3. El iogurt, una delícia després d'anar al gimnàs.

Després d'una sessió d'entrenament, el cos demana a crits alguna cosa per menjar. Com ja sabem, convé evitar els aliments amb un contingut alt en greixos i sucres, així que el iogurt es presenta com una alternativa ràpida, fàcil i saludable. Com que és una gran font de calci,2 per als esportistes és una bona manera de mantenir els ossos sans. A més a més, ens ajuda a refrescar-nos i a recuperar els nutrients que hem perdut durant l'exercici.

4. El iogurt, un refrigeri molt pràctic

El iogurt bevible també és una opció fàcil i pràctica que podem ficar en una borsa tèrmica i beure en un petit descans a la feina, emportar-nos de pícnic o consumir pràcticament en qualsevol lloc.

5. El iogurt, també com a tractament de bellesa?

Ves per on. A banda de les seves propietats nutricionals, el iogurt també s'utilitza pels seus possibles beneficis com a tractament de bellesa. Hi ha qui aprofita el seu contingut en àcid làctic per reparar els llavis tallats. Altres persones se l'apliquen com a tractament facial, com a bàlsam calmant després de cremar-se al sol o, fins i tot, com a mascareta capil·lar. Serà perquè té propietats secretes?

El iogurt, font de benestar per al rei Francesc I de França

Tot i que al Pròxim Orient ja es consumia des del segle XI, el primer que va tastar el iogurt a França va ser el rei Francesc I. Diuen que un iogurt preparat per un metge turc va ser el que el va guarir dels seus mals de panxa crònics. Ara bé, com que el metge es va negar a compartir els seus secrets, a la resta no ens va quedar més remei que esperar que l'Institut Pasteur investigués sobre els ferments del iogurt.

Fonts

1 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763
2 CIQUAL de França, 2016
https://fr.wikipedia.org/wiki/Yaourt
http://www.medicalnewstoday.com/articles/295714.php
http://nutriciohumana.com/pdf/informe_beneficios_yogur_eng.pdf
https://www.fatsecret.com/calories-nutrition/generic/yogurt-plain-lowfat-milk

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre