{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

No tenim cap dubte dels beneficis que pot aportar-nos l'esport: obtenim una resistència més gran, més flexibilitat, i mantenim del pes saludable. També ens ajuda a mantenir a ratlla l'estrès i a agafar millor el son a les nits. Però si hi ha res realment important, és que l'exercici físic ens ajuda a millorar la salut cardiovascular, a escapar del sedentarisme i a combatre el colesterol alt. Els exercicis aeròbics, segons la Fundació Espanyola del Cor, són els més recomanats per disminuir la pressió arterial, els nivells de colesterol alt i els de glucosa en sang. Aquí tens uns quants exercicis aeròbics que t'hi ajudaran!

Exercicis aeròbics per combatre el colesterol alt

Els exercicis aeròbics es basen en fer activitats d'intensitat moderada però de llarga durada. Aquí en tens uns quants:

Caminar

Un exercici aeròbic molt bàsic: 30 minuts al dia poden ser suficients per no caure en el sedentarisme. Podem fer-ho de manera repartida al llarg del dia, però l'ideal és que destinem una hora específica a fer l'exercici. Reserva mitja hora al matí o a la tarda per sortir a caminar, però això sí, no n'hi ha prou de fer un passeig. El millor és caminar a un ritme constant i regulant la respiració.

Córrer

No hi ha dubte que el running està de moda! Si caminar és un exercici massa monòton, et recomanem que surtis a córrer, així augmentaràs el ritme, la resistència i podràs fixar-te noves metes. El temps aquí el decideixes tu: si no estàs acostumat a practicar exercici de manera habitual, et recomanem que comencis corrent uns 10 minuts al dia i vagis incrementant el ritme progressivament. Recorda tenir la indumentària adequada abans de córrer: a més de triar teixits transpirables, és molt important tenir unes sabatilles que se'ns adaptin al peu, que subjectin bé i que siguin lleugeres.

Natació

No importa que faci fred, sempre podem nedar en una piscina climatitzada. La natació és un dels exercicis més complets que existeixen, perquè tant si nedes com si no, estaràs sempre en moviment continu per mantenir-te surant. Aquest esport ens ajuda a millorar la respiració, a alleujar dolors d'esquena i, a més, afavoreix la circulació de la sang. Així que ja ho saps: tovallola, banyador, gorra de piscina, i a l'aigua

Ballar

Ballar és una activitat divertida amb què farem exercici físic gairebé sense adonar-nos-en. Hi ha una infinitat de balls que podem fer depenent del nostre gust personal: balls de saló, balls amb steps, balls folklòrics… Els més marxosos solen ser els ritmes llatins, com la salsa, la batxata o merengue. Una de les activitats que més de moda s'ha posat últimament i que combina tots aquests ritmes són les classes de zumba. T'animes a provar-les?

Ciclisme

El ciclisme en general és un exercici dinàmic indicat especialment per ajudar-nos a reduir el colesterol alt. Si el practiquem amb regularitat i a una intensitat adequada, exercitarem cames, malucs i glutis. A més, enforteix la musculatura de l'esquena i evita la sobrecàrrega de les articulacions. Es recomana fer-ne un mínim de 20 minuts diaris, encara que si el que volem és baixar de pes, l'ideal és pedalejar durant almenys una hora, perquè el metabolisme dels greixos es produeix a partir dels 50 minuts d'entrenament. Podem optar per l'spinning per als dies en què faci més fred, perquè treballarem el mateix i sense sortir del gimnàs; no hi ha excuses!

Recorda que a més de l'esport, és important seguir una alimentació equilibrada que inclogui fruita, verdura, fibra i aliments rics en àcids grassos omega 3 i 6. Si tens alguna malaltia o algun dubte, consulta primer el metge de capçalera abans de practicar cap d'aquests exercicis.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.