{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Abaixar el colesterol no és una cosa que puguem aconseguir en un moment. Tampoc no és una cosa que puguem conquerir i que puguem oblidar una vegada haguem aconseguit el nostre objectiu. Per abaixar el colesterol no hi ha secrets ni fórmules màgiques: una combinació de vida sana, activitat física regular i alimentació saludable són claus per aconseguir mantenir el colesterol per sota dels nivells de risc. Controlar el colesterol és una activitat més que hem d’incorporar a la nostra rutina, a la nostra dieta, al nostre dia a dia, però no té per què ser difícil ni avorrida. Alguns aliments per cuidar-te els nivells de colesterol poden ser tan originals i creatius com qualsevol altre menjar.

Per exemple, si tens el colesterol alt potser has pensat alguna vegada que les tapes han passat a estar a la llista d’aliments prohibits. No té per què ser així. T’oferim unes quantes tapes d’allò més suggeridores que podràs incloure a la llista d’aliments per mantenir el colesterol a ratlla.

Una tapa és un menjar molt típic, un aperitiuque s’acompanya, sovint, amb una beguda. La varietat de tapes que existeix és molt gran i, en gran part, depèn de la regió culinària espanyola. Tenim, per exemple:

  • Els montaditos, tapes servides amb pa en forma de petits entrepans.
  • Els pintxos, especialment associats a la gastronomia basca, són una tapa que es col·loca sobre una petita rodanxa de pa i, si es vol (tradicionalment és així), se subjecta el menjar al pa amb un escuradents.

Si parlem de receptes, hi ha milers d’opcions: una escalivada, uns seitons amb vinagre, unes patates braves, formatge o embotits, etc. Quines us agraden més a vosaltres?

En aquest apunt ens centrarem en les tapes baixes en colesterol.

Del colesterol, ja n’hem parlat en diverses ocasions. Us interessa saber més coses sobre aquest tipus de greix? Aquí us deixem alguns apunts interessants:

Amb tota aquesta informació és evident que les tapes baixes en colesterol són, sobretot, tapes elaborades amb aliments vegetals. També les tapes vegetals són delicioses!

Però, a més a més, ens interessen altres aliments, com ara el peix blau o la fruita seca. El peix blau conté àcids grassos poliinsaturats del tipus omega-3 (us sonen?), que contribueixen a mantenir nivells normals de colesterol sanguini. La fruita seca i les llavors, sobretot les nous i les llavors de lli, també aporten àcids grassos omega-3 beneficiosos per a la salut.

Per tant, per potenciar tots aquests aliments, us proposem aquestes 5 tapes:

  • Mutàbal o crema d’albergínies. La proporció d’ingredients és, per cada 2 albergínies grans, 3 grans d’all, el suc de 2 llimones, 4 cullerades de tahina (pasta feta a partir de llavors de sèsam mòltes), 2 cullerades de iogurt natural 0 % matèria grassa, sal i julivert fresc picat. Per preparar la crema, comencem per escalivar les albergínies al forn. Quan estiguin cuites, obrim les albergínies en dues meitats i, amb una cullera, en separem la pell de la carn o les pelem directament, vigilant de no cremar-nos! Aixafem la carn d’albergínia i, quan estigui tallada a trossets, hi afegim la tahina, el iogurt, el suc de llimona, l’all trinxat i la sal. Ho barregem amb una forquilla fins que quedi una mescla homogènia de tots els ingredients i quedi una textura de crema espessa. Estenem la crema en un plat, l’amanim amb 2 cullerades d’oli d’oliva, la sal i el julivert fresc. Si la servim a un platet o un bol petit amb unes torrades o palets de pa, ja tenim una tapa deliciosa i diferent per gaudir. Que bona! 
  • Endívies farcides de verdures i nous (aperitiu fresquet). Necessitarem unes quantes fulles d’endívies i, en la proporció que preferim, diferents verdures com ara pastanaga, pebrot vermell, pebrot groc, olives verdes i/o negres, tàperes, nous, oli d’oliva, vinagre de poma i una mica de sal i de pebre negre. Pelem les pastanagues, obrim els pebrots per la meitat i en traiem les llavors, i piquem a trossets petits totes les verdures, les olives, les nous i les tàperes. En un bol, ho barregem tot i hi afegim l’oli i vinagre de poma al gust, ho salpebrem i mantenim la barreja a la nevera un mínim de mitja hora, perquè puguem servir l’aperitiu fred. Omplim les fulles d’endívies amb la picada freda de verdures i ho servim com a aperitiu. 
  • Crema de iogurt i menta. Com l’anterior, és també un aperitiu molt refrescant! Els ingredients són: 1 cogombre, 1 gra d’all, menta fresca al gust, 1 iogurt desnatat, oli d’oliva, sal i pebre negre. Per preparar aquest deliciós piscolabis, piquem l’all i la menta fresca, pelem el cogombre i en traiem les llavors del centre. Ratllem el cogombre i el barregem amb la resta d’ingredients. El millorésque podem servir la crema juntament amb bastonets de pa, de pastanaga crua, de pebrot vermell o d’api. Per llepar?se’n els dits! 
  • Pintxo de peix blau. Aquest el farem en forma de pintxo, per variar! Els ingredients són: cogombrets petits tallats per la meitat, dauets de bonítol, filets d’anxova en oli, olives i la vinagreta que preferim. I és molt ràpid de preparar. A cada escuradents, hem d’anar punxant un tros de cogombret, un filet d’anxova (que doblegarem o partirem per la meitat), un dau de bonítol i una oliva, sense pinyol. Col·locarem tres o quatre pintxos iguals en un plat, i els adobarem amb la vinagreta. Els podem servir amb pa o sense. 
  • Verdures adobades. En aquest cas, triem les verdures que més ens agradin (per exemple, espàrrecs, mongetes, pastanaga, bròquil, etc.), juntament amb altres ingredients com ara vinagre blanc, aigua, sucre, sal i oli d’oliva. La barreja per adobar, la fem barrejant uns 750 ml de vinagre blanc amb 1,5 l d’aigua, 260 g de sucre i 100 g de sal. Haurem de barrejar-ho fins que es dissolguin el sucre i la sal totalment. Paral·lelament, rentem i tallem les verdures a trossets petits i iguals entre si. En un recipient, posem aquestes verdures i les cobrim amb la barreja de vinagre. Ho tapem i, idealment, ho deixem macerar a la nevera uns quants dies. El resultat: unes verdures adobades que ens poden servir com a aperitiu, però també per a amanides o altres receptes. Les haurem d’escórrer i d’amanir amb oli abans de servir-les. 

Aquestes tapes són només alguns exemples, però ja veus que les tapes per cuidar els nivells de colesterol no tenen per què no ser atractives. Podem controlar el colesterol sense renunciar a la varietat ni al gust. Per descomptat, tenim moltes altres opcions a la nostra dieta per al colesterol alt, però... què us semblen totes aquestes receptes de tapes baixes en colesterol?

Idees fantàstiques per prendre com a aperitiu aquesta primavera i aquest estiu!

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre