{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Fer exercici a l'aire lliure és una de les millors coses que ens porta l'estiu. La platja es pot convertir en l'escenari perfecte per practicar la nostra rutina d'exercicis: l'aigua del mar i la sorra són dos elements claus per enfortir els músculs, especialment els de les cames. A més a més, la temperatura de l'aigua, generalment freda, ens pot ajudar també a afavorir la circulació i a refrescar-nos sempre que ho necessitem. Vols mantenir unes cames fermes aquest estiu? Amb aquests exercicis pots!

8 exercicis per tonificar les cames a la platja

Caminar

En lloc de passar les hores estesos a la tovallola intentant aconseguir el bronzejat perfecte, podem dedicar uns minuts a recórrer la platja caminant. És un exercici molt senzill però també molt eficaç, perquè enfortirem les cames gairebé sense adonar-nos-en. Si ho fem acompanyats, se'ns passarà el temps volant!

Running

Un altre dels exercicis que no poden faltar si anem a la platja és el running. Per practicar-lo, et recomanem que ho facis a primera hora del matí o a última de la tarda per evitar les altes temperatures. Encara que correm per la sorra de la platja, és important fer-ho amb unes bones vambes per garantir que trepitgem de forma segura. El desnivell de la sorra fa que les cames s'enfrontin a una resistència més gran durant l'entrenament, cosa que ens ajudarà a tonificar-les.

Burpees

Per fer aquest exercici ens hem de col·locar dempeus a la sorra, amb els peus separats a l'altura de les espatlles i les puntes lleugerament cap enfora. Comencem flexionant els genolls i estirant-nos a terra amb les cames estirades i els braços flexionats. Els estenem, ajuntem ràpidament les cames amb un salt i, finalment, ens incorporem i culminem l'exercici amb un salt potent en què picarem de mans per sobre del cap.

Voleibol

Es tracta d'un dels esports estrella de l'estiu. És una manera divertida i eficaç de treballar les cames, perquè ens hem de desplaçar ràpidament per la sorra i saltar per picar la pilota. A més de les cames, també treballarem els bíceps i els avantbraços, de manera que és un exercici complet i ideal.

Jumping Jacks aquàtics

Malgrat que és un exercici molt senzill, comprovaràs que no és el mateix fer-lo sobre terra ferma que a l'aigua. En el segon cas, requereix molta més resistència, de manera que és ideal per aconseguir unes cames fermes i tonificades. Quan ens hem ficat a l'aigua i hem comprovat que fem peu, ens col·loquem dempeus i amb les cames juntes. Fem força, agafem impuls i saltem separant les cames i picant de mans per sobre del cap. Tornem a la posició d'inici i repetim.

Futbol

Sempre és una bona activitat tant per passar una estona divertida amb amics com per exercitar el cos. La diferència és que jugant a futbol sobre la sorra de la platja aconseguirem treballar les cames molt més, perquè el terreny no és pla i presenta desnivells que requereixen esforç i equilibri per mantenir el ritme. Anima't a fer un partit a la platja!

Pales

No hi ha estiu sense les pales! Les pales s'han convertit en l'entreteniment estrella dels dies de platja, però, sabies que a més de divertir-te també pots tonificar les cames? És un exercici de baixa intensitat però que requereix un esforç físic: haurem de córrer per arribar a temps i picar la pilota, caminar quan se'ns escapi, ajupir-nos per agafar-la… Aquests petits gestos ens ajuden també a tonificar les extremitats.

Nedar

Sens dubte, un dels exercicis més complets que existeixen, perquè treballem braços, abdomen i cames. El mar és el lloc perfecte per fer-ho: la temperatura de l'aigua afavoreix la circulació i les corrents marines ens afegeixen un punt extra de resistència.

Com es prepara?