{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Avui m’he llevat especialment activa i espero que estigueu tan motivats per començar el cap de setmana com jo. Hi ha alguna manera millor de motivar-nos que amb una mica d’exercici? I més si és divertit!

Recordeu que fa poc parlàvem de la natació? Vaig veure que us va agradar i que la practicàveu molts de vosaltres i per això avui us parlaré d’una altra modalitat que es practica dins de l’aigua: L’aiguagim!

A mi em va fascinar, és com l’aeròbic, però dins de l’aigua. Generalment, són grups d’entre 10 i 18 persones de totes les edats. Es tracta de deixar-nos portar pel ritme de la música i estar alhora dins de l’aigua concentrats i fent els exercicis que proposa el professor. És una sensació increïble que sentireu independentment de l’edat que tingueu. A més, és molt recomanable, perquè és un exercici de baix impacte en les articulacions. Quan acabeu i sortiu de l’aigua, sentiu aquest cansament agradable que us deixa satisfets per a tot el dia.

Hi ha dues disciplines que es poden practicar en una mateixa sessió. Una és l’aiguaeròbic, que consisteix en coreografies més pròximes al ball i exigeix més coordinació que la segona modalitat, l’aquatonic, en què es treballa amb material com xurros (barres flotants) o gomes elàstiques, i es treballen zones més específiques del cos. Tots dos us aportaran beneficis que us ajudaran a mantenir i a millorar la línia i, a més, us ajudaran a relaxar el cos, mentre desenvolupeu la musculatura i eduqueu la respiració, la flexibilitat i la resistència.

Això sí, us aconsello que:

  • Com tota activitat física, el més important per notar-ne els resultats és la constància. L’ideal és practicar l’aiguagim de manera regular i combinar-ho amb altres modalitats  físiques.
  • No us oblideu també d’acompanyar l’exercici amb una alimentació completa i equilibrada, i començar el dia amb un bon esmorzar per rendir amb energia cada dia.
  • Sigui la disciplina que sigui, només necessiteu un banyador, unes xancletes, un casquet de piscina i, sobretot, ganes de passar una bona estona i ja estareu llestos per ficar-vos a la piscina!

És ideal per començar el cap de setmana, no us sembla? A més, és molt senzill: seguiu els moviments del monitor i n'aprendreu de seguida!

Com es prepara?