{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Anar al gimnàs a entrenar-se per fer exercici físic és una pràctica habitual i molt saludable, però per ser perfecta ha d’anar acompanyada d’una alimentació adequada. De fet, podem considerar que l’alimentació és una part de l’entrenament, és a dir, per entrenar correctament cal activitat física, però també mantenir una alimentació correcta.

Segons l’exercici que practiquem, la freqüència i la intensitat, així com l’objectiu que tinguem, l’alimentació ha de variar, però de totes maneres, el que és essencial és seguir una dieta equilibrada. Podem donar-vos les següents pautes generals:

L’exercici augmenta les necessitats nutricionals i energètiques.

La ingesta calòrica ha de ser suficient, i depèn del tipus d’exercici practicat i de les hores d’entrenament. Això sí, hem d’augmentar l’energia de la dieta de manera planificada i saludable.

Una ingesta adequada d’hidrats de carboni és fonamental per aconseguir l’energia que necessitem: hem d’incloure un plat de carbohidrats complex en cada àpat, sigui en forma de pasta, d’arròs, d’alguns llegums, de pa o de patata. Necessitarem aquesta vitalitat i energia tant per a l’exercici en si al gimnàs, com per a la recuperació posterior.

L’exercici desgasta les cèl·lules i les oxida

Així que per cuidar-les hem d’assegurar-nos una correcta aportació d’antioxidants, provinents de la fruita i les verdures. Això s’aconsegueix, si més no, amb dues racions de verdura i tres racions de fruita al dia, si és crua millor, perquè no perdi part de la vitamina C.

Convé una ingesta de proteïnes correcta

Necessària per crear i mantenir la massa muscular, per això cal introduir aliments com peix, marisc, ous, carn, llegums, lactis, fruita seca i cereals de manera regular en els àpats. Més que menjar grans quantitats d’aquests aliments, l’opció ideal és fraccionar l’aportació proteica al llarg del dia. Després de l’exercici físic és bàsic prendre proteïnes per reposar les proteïnes gastades amb l’exercici i així mantenir la massa muscular.

Assegurar-nos les reserves energètiques

Si l’exercici al gimnàs és llarg, de més d’una hora de durada, també hem d’assegurar-nos les reserves energètiques prenent barretes de cereals, una peça de fruita (com un plàtan), tres figues seques, una barreta energètica, etc. També en aquests casos poden ajudar-nos molt les begudes isotòniques, que endarrereixen la fatiga i acceleren la recuperació. Podem preparar-les a casa! Un exemple de beguda isotònica casolana pot ser: 500 ml d’aigua amb 500 ml de suc de fruita i 1-1,5 g de sal. Què us sembla?

L’ús de begudes o barretes especials pot ajudar, però també podem ingerir aquests nutrients d’altres maneres, més casolanes, per abaratir-ne el cost.

Per a una activitat física elevada, necessitarem una ingesta elevada d’energia i nutrients. I tant! La millor manera d’aconseguir-ho és amb ingestes petites però freqüents al llarg de tot el dia.

I, per aconseguir-ho tot, és fonamental organitzar bé els menús segons l’estil de vida de cadascú i l’horari d’entrenament. Per exemple, si aneu al gimnàs al matí, l’esmorzar ha de ser energètic i sadollant, però fàcil de digerir; si hi aneu a primera hora de la tarda, el mateix pel que fa al dinar.

També és molt important una correcta hidratació. Recordeu hidratar-vos sovint, fins i tot abans de tenir set! Durant la pràctica de l’exercici cal fer petits glops d’aigua cada 15 o 20 minuts, però també heu de beure una mica abans i després de l’activitat física, sobretot si fa molta calor.

Bé, nois, us animo a continuar fent exercici amb regularitat, ja que a part de ser perfecte per mantenir una bona salut, també és genial per relaxar cos i ment, alliberar tensions, desconnectar, etc. Recordeu que qualsevol activitat física aporta beneficis físics i psicològics per a la nostra salut.

Així que, tots a entrenar!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.