{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

A la intempèrie en ple trànsit, entre la pols fina i les fortes pluges. Aixafats sota un casc, amb els extrems volant al vent… O tot el dia en espais tancats, exposats a l’aire sec de casa i de la feina. Durant la temporada de fred sotmetem els cabells a condicions molt dures i per això necessiten una atenció addicional.

Les baixes temperatures, el vent, l’aire condicionat... L’hivern és una estació que pot debilitar els cabells i fer-los perdre volum. No obstant això, alguns consells senzills poden limitar el dany. 

Vigila amb els canvis bruscos de temperatura

Les planxes per a cabells i l’aigua calenta poden cremar-los, igual que el vent i l’aire fred.

  • A l’hivern intenta no rentar-te el cap amb aigua massa calenta perquè no es debilitin, és millor utilitzar aigua tèbia i esbandir-los amb un raig d’aigua freda, això tanca les cutícules i fa que els cabells quedin més brillants.
  • Limita l’ús dels allisadors i les planxes, i evita utilitzar altes temperatures amb l’assecador de mà. (Per evitar la deshidratació, recorda aplicar-te un condicionador que no s’hagi d’esbandir després de la dutxa).
  • No surtis mai de casa abans que els cabells estiguin secs del tot, si ho fas, corres el risc que l’efecte “congelació” els trenqui i s’obrin les puntes.
  • La calefacció central també pot ser perjudicial per als cabells a causa de l’aire sec que desprèn, però pots contrarestar-ho amb humidificadors o mitjançant la col·locació de bols d’aigua als radiadors.

Cuida’t els cabells a la carretera

La contaminació es diposita en qualsevol lloc, fins i tot a la pell. Els cabells absorbeixen els vapors d’aigua i les substàncies nocives, que els tornen opacs i sense brillantor.

  • No tinguis la temptació de rentar-te el cap massa sovint, això pot causar-los una sobrecàrrega d’estrès.
  • Intenta fer-te massatges suaus al cuir cabellut per estimular la circulació.
  • Per protegir els cabells de la pol·lució pots utilitzar un reparador dels cabells en sec; actua com a escut i evita que les partícules de la pols s’hi dipositin.
  • Si vols tenir uns cabells brillants has d’evitar la contaminació del tabac, que també provoca la pèrdua de cabells.

Les alegries i les penes de dur barret

Per protegir els cabells llargs de la humitat i les ratxes de vent, no oblidis recollir-te’ls cap a enrere en una cua de cavall o posar-te un barret.

  • El més important és que el barret no sigui gaire ajustat, perquè no alenteixi la circulació, ni sobreestimuli les glàndules sebàcies.
  • Un barret fet de fibres naturals és la millor opció, ja que permet que la pellrespiri. Les bufandes també són bones, sempre que les rentis sovint.
  • Si et mous amb moto, mantenir els cabells ordenats sota el casc es converteix en un problema. Utilitzar un passamuntanyes de seda evitarà el contacte directe amb el folre del casc i actuarà com a escut contra les olors, el calor de l’estiu i el fred de l’hivern.

Cabells estàtics

L’electricitat estàtica, causada per canvis sobtats en la temperatura o per la fricció, posa a prova la paciència de qualsevol.

  • Per limitar-ne els efectes recorda que has de rentar-te el cap amb aigua freda al final, utilitzar un assecador iònic i no refregar-los.
  • Evita els raspalls amb peces de metall, tria els que estan fets amb materials naturals, i no utilitzis barrets sintètics.
  • Una laca lleugera t’ajudarà a mantenir-los al seu lloc.

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.