{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Bon dia a tothom!

Us noteu les cames cansades i pesades a última hora del dia? Noteu formigueigs i se us adormen sovint peus o mans? Si heu respost que sí a alguna d’aquestes preguntes us interessa l’apunt d’avui. Aquí teniu uns consells perquè la circulació millori mitjançant uns exercicis i canvis en les postures que adopteu en el dia a dia, a la feina, a casa, dormint, etc. I la mala circulació no és només cosa de dones, eh?

Què podeu fer per millorar la circulació de les extremitats?

  • Feu  exercici de manera regular per activar la circulació: camineu, pugeu escales, correu, nedeu, apunteu-vos al gimnàs o a ioga… tot això farà que el cor bombi més ràpid, i ja sabeu que el cor és qui fa circular la sang per tot el cos.
  • Cuideu l’alimentació: l’excés de sal i greixos saturats en l’alimentació són perjudicials per a la salut cardiovascular. Modereu el consum d’aliments rics en aquests nutrients  i potencieu una alimentació rica en greixos saludables (com l’oli d’oliva o el peix blau), vitamines, minerals, antioxidants (fruites i verdures) i fibra. O sigui, que res millor que la dieta mediterrània! No us oblideu de beure entre 6 i 8 gots d’aigua, infusions, brous vegetals o altres begudes saludables cada dia.
  • No abuseu del tabac, l’alcohol i les begudes excitants com el te o el cafè: augmenten la pressió arterial i contenen substàncies que poden danyar la paret de les venes i les artèries.
  • Utilitzeu roba còmoda i folgada: la roba ajustada no permet que la sang circuli lliurement. Per tant, utilitzeu roba que no oprimeixi sobretot en les zones més problemàtiques (tret que siguin mitges de compressió i de descans).
  • Utilitzeu el calçat adequat: sobretot si esteu moltes hores dempeus.
  • No encreueu les cames: seure amb les cames encreuades dificulta la circulació de la sang. Una bona solució si treballeu assegudes és utilitzar un reposapeus ergonòmic.
  • Dormiu amb les cames elevades: així faciliteu el retorn venós. És tan fàcil com posar un coixí sota els peus o fins i tot sota el matalàs a la zona on recolzeu els peus per poder-los elevar lleugerament. Si no podeu fer-ho, com a mínim manteniu elevades les cames una estona cada dia.
  • Dormiu sobre el costat esquerre: així eviteu la pressió del pes sobre la vena cava inferior i afavoriu la irrigació de l’organisme.
  • Eviteu la calor excessiva: produeix vasodilatació dels capil·lars, i això pot  provocar més inflamació, pesadesa, cansament i dolor. Quan us dutxeu, alterneu aigua calenta i freda, i sempre amb un bon raig d’aigua freda (sobretot a les cames) per      reactivar la circulació.
  • Feu-vos massatges: confieu en un professional per activar la circulació amb un bon massatge. També podeu fer-vos els massatges de peus i cames vosaltres mateixes, movent les mans sempre de baix cap a dalt.

Bé, espero que els meus consells us serveixin. Recordeu ser constants. Estic convençuda que la vostra circulació millorarà.

Fins aviat!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.