{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Bon dia a tothom!

Us noteu les cames cansades i pesades a última hora del dia? Noteu formigueigs i se us adormen sovint peus o mans? Si heu respost que sí a alguna d’aquestes preguntes us interessa l’apunt d’avui. Aquí teniu uns consells perquè la circulació millori mitjançant uns exercicis i canvis en les postures que adopteu en el dia a dia, a la feina, a casa, dormint, etc. I la mala circulació no és només cosa de dones, eh?

Què podeu fer per millorar la circulació de les extremitats?

  • Feu  exercici de manera regular per activar la circulació: camineu, pugeu escales, correu, nedeu, apunteu-vos al gimnàs o a ioga… tot això farà que el cor bombi més ràpid, i ja sabeu que el cor és qui fa circular la sang per tot el cos.
  • Cuideu l’alimentació: l’excés de sal i greixos saturats en l’alimentació són perjudicials per a la salut cardiovascular. Modereu el consum d’aliments rics en aquests nutrients  i potencieu una alimentació rica en greixos saludables (com l’oli d’oliva o el peix blau), vitamines, minerals, antioxidants (fruites i verdures) i fibra. O sigui, que res millor que la dieta mediterrània! No us oblideu de beure entre 6 i 8 gots d’aigua, infusions, brous vegetals o altres begudes saludables cada dia.
  • No abuseu del tabac, l’alcohol i les begudes excitants com el te o el cafè: augmenten la pressió arterial i contenen substàncies que poden danyar la paret de les venes i les artèries.
  • Utilitzeu roba còmoda i folgada: la roba ajustada no permet que la sang circuli lliurement. Per tant, utilitzeu roba que no oprimeixi sobretot en les zones més problemàtiques (tret que siguin mitges de compressió i de descans).
  • Utilitzeu el calçat adequat: sobretot si esteu moltes hores dempeus.
  • No encreueu les cames: seure amb les cames encreuades dificulta la circulació de la sang. Una bona solució si treballeu assegudes és utilitzar un reposapeus ergonòmic.
  • Dormiu amb les cames elevades: així faciliteu el retorn venós. És tan fàcil com posar un coixí sota els peus o fins i tot sota el matalàs a la zona on recolzeu els peus per poder-los elevar lleugerament. Si no podeu fer-ho, com a mínim manteniu elevades les cames una estona cada dia.
  • Dormiu sobre el costat esquerre: així eviteu la pressió del pes sobre la vena cava inferior i afavoriu la irrigació de l’organisme.
  • Eviteu la calor excessiva: produeix vasodilatació dels capil·lars, i això pot  provocar més inflamació, pesadesa, cansament i dolor. Quan us dutxeu, alterneu aigua calenta i freda, i sempre amb un bon raig d’aigua freda (sobretot a les cames) per      reactivar la circulació.
  • Feu-vos massatges: confieu en un professional per activar la circulació amb un bon massatge. També podeu fer-vos els massatges de peus i cames vosaltres mateixes, movent les mans sempre de baix cap a dalt.

Bé, espero que els meus consells us serveixin. Recordeu ser constants. Estic convençuda que la vostra circulació millorarà.

Fins aviat!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?