{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El bon temps sempre convida a practicar esport a l’aire lliure, però hem de tenir una cura especial durant els mesos d’estiu, perquè són els més calorosos de l’any. Les altes temperatures i el desgast físic poden comportar certs riscos, com ara la deshidratació; per això és important tenir en compte un seguit de factors abans de realitzar qualsevol tipus d’exercici a l’estiu. Aquí tens alguns consells perquè la calor no et faci renunciar a l’esport!

Consells per fer esport a l’estiu

Tria l’hora adequada

Hem d’evitar les hores centrals del dia, ja que són les més caloroses. Per tant, des de les 12 del migdia fins a les 5 de la tarda és millor que no ens exposem al sol, atès que és en el seu punt més alt i, per tant, crema més. El millor és fer exercici a primera hora del matí o a última de la tarda.

No t’oblidis del protector solar

Encara que no sortim a fer esport durant les hores de més calor, sempre hem de protegir la nostra pell del sol. Recorda que, encara que estigui ennuvolat, els raigs ultraviolats també es filtren. Així que, sempre que surtis a fer exercici a l’estiu, utilitza protector solar tant per al cos com per a la cara i així evitaràs cremar-te.

Protegeix-te també els ulls i el cap

A més del protector solar, també és important prendre precaucions a certes parts del cos especialment sensibles, com ara el cuir cabellut. No t’has cremat mai l’arrel dels cabells mentre prenies el sol? I no t’oblidis de dur unes ulleres de sol adequades, ni d’hidratar-te els llavis amb una crema de cacau que contingui FPS.

Posa’t roba còmoda i lleugera

La roba que utilitzem per fer exercici ha de ser com més còmoda millor. Utilitza samarretes i calçat transpirables que et permetin controlar la sudoració. Els teixits de fibres sintètiques, com ara el polièster, el niló o la lycra, són alguns dels més recomanats, segons el tipus d’esport que practiquis. El cotó és un dels materials més suaus, còmodes i comuns que existeixen, però has de tenir en compte que és poc transpirable i que reté la humitat, de manera que no és el més indicat per fer esport.

Hidrata’t contínuament

No només és necessari beure aigua quan acabem de fer exercici, sinó que també és important beure’n mentre l’estem fent. Recorda’t de dur una ampolla d’aigua i beure’n glopets de tant en tant mentre fas exercici. 

Descans adequat

Recorda’t de fer descansos entre cada sèrie d’exercicis i tingues-ho en compte  també quan practiquis altres esports, com ara el running. Davant de qualsevol senyal de cansament, de mareig o rampes, seu i descansa, si pot ser a l’ombra per evitar conseqüències més greus. Així podràs recuperar forces i evitar possibles lesions.

Apunta’t als esports aquàtics

Poden ser la millor opció per practicar exercici i alhora mantenir allunyada la calor. Esports com ara la natació, el waterpolo, l’aquagym o el surf són alguns dels més complets que podem practicar a l’aire lliure.

Vigila l’alimentació

Per descomptat, aquest consell s’ha de tenir en compte durant tot l’any, però si practiquem esport a l’estiu, és especialment important evitar els àpats abundants abans i després de fer exercici. És recomanable substituir-los per aliments lleugers, saludables i amb un alt contingut en aigua, com ara la fruita i la verdura.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.