{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si estàs pensant a practicar un esport que es pugui fer a l’aire lliure durant la tardor, aquesta setmana et proposem un exercici suau, apte per a tots els públics i amb molts avantatges per al cos i la ment. Necessites molt poca cosa per posar-te en marxa: ganes, calçat còmode i una motxilla d’una mida proporcionada a les hores –o dies– de camí. Posa’t a caminar (sol o acompanyat) i gaudeix de la natura.

La primera vegada

Es tracta de caminar, però no és el mateix sortir al camp (amb pedres, arena, desnivells) que caminar sobre l’asfalt a què estem acostumats. Quan practiquem senderisme estem fent un moviment esportiu, especialment amb el peu. L’ideal és iniciar-se sobre superfícies planes: no intentis pujar muntanyes el primer dia.

Què necessites

Encara que no calgui fer una gran inversió, tingues en compte que un equip de mala qualitat espatlla el plaer del senderisme. Unes sabates que et vagin massa justes, una motxilla massa pesada o una jaqueta que deixi passar quatre gotes de pluja poden arruïnar-te la passejada. Acosta’t a una botiga especialitzada i demana consell al venedor abans de comprar.

A la motxilla

Aigua, algun snack, càmera de fotos, mocadors de paper… A algun lloc has de dur les coses, encara que siguin poques. Porta una motxilla tan lleugera com puguis, adequada a la durada de la ruta, amb prou capacitat per al que necessitis, preferiblement impermeable i que es pugui ajustar a la cintura i al pit, amb elements per subjectar-hi els objectes auxiliars (bastons, ampolla, gorra) que vulguis tenir més a mà. El pes total, amb el que portem a dins, no ha de sobrepassar mai la cinquena part del nostre pes.

Per a més d’un dia

El nostre país té nombrosos turons i llocs per fer esport, així que és fàcil que després de la primera caminada et decideixis per una ruta de diversos dies per visitar poblets, reserves naturals, zones costaneres… Gaudiràs d’una gran varietat de flora, d’aus, d’insectes, de llacunes, de rius, grans arbredes i boscos, camins de terra, vies abandonades, ponts… i de molta aventura. També hi ha clubs que organitzen sortides adaptades a tots els nivells (bàsic, mitjà, alt). Perquè, encara que t’agradi anar sol, sempre és millor fer-ho acompanyat.

Equip bàsic

  • Protecció per al sol: gorra, crema solar i labial, ulleres.
  • Roba: lleugera i d’una confecció adequada per ajudar a evacuar la suor.
  • Mapa del recorregut, brúixola, farmaciola, llanterna, alguna cosa per escriure i un xiulet.
  • Aigua i menjar: pren alguna cosa cada dues hores i beu líquid cada 45 minuts.
  • Telèfon mòbil i els números dels cossos de rescat i refugis de pas.
  • Botes de muntanya, de pell, amb sola rígida i bon dibuix, per sobre del turmell, que el subjectin bé, que transpirin bé i amb un cert grau d’impermeabilitat.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.