{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Passem tant de temps asseguts, davant de la taula de la feina o l’ordinador, que l’esquena és la primera que se’n ressent. L’esquena sosté el cos, permet el moviment, manté el centre de gravetat (en repòs, i sobretot mentre ens movem) i protegeix la medul·la espinal.

Tenir una bona higiene postural és bàsic. Amb aquests cinc exercicis que et proposem notaràs que l’esquena es redreça i les articulacions perden rigidesa.

Per cuidar l’esquena, tingues en compte que l’esport ha d’enfortir la musculatura debilitada i afavorir-ne l’estirament si està escurçada o tensa. Fes estiraments quan t’aixequis i quan acabis de treballar. Així relaxaràs els músculs i seran menys susceptibles al dolor i a les contractures. A més, a la feina, aixeca’t cada 45 minuts, perquè així agilites la circulació.

D’altra banda, si se’t carrega molt l’esquena per l’estrès, amb aquests moviments bàsics notaràs que millora al cap de molt pocs dies. Prova-ho i veuràs!

Com es prepara?