{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Saps quin tipus d'exercici pots fer quan estàs embarassada? Coneixes els avantatges de practicar exercici durant l'embaràs? A Mi Primer Danone t'expliquem els millors exercicis per a embarassades.


Els avantatges de fer exercici durant l'embaràs


L'exercici durant l'embaràs pots fer-lo a casa o bé pots anar a un gimnàs, on et poden assessorar sobre les millors posicions i exercicis durant la gestació. Per norma general, l'activitat física, a més de ser molt sana i segura durant l'embaràs, és també molt recomanable, perquè t'ajuda a sentir-te millor amb tu mateixa i a tenir més energia. A més, l'exercici t'ajudarà a dormir millor, enfortirà la teva musculatura, alleujarà l'estrès i, com que et trobaràs millor físicament, estaràs més animada.


En general, fer exercici durant l'embaràs t'ajudarà a alleujar les típiques molèsties de l'embaràs i a gaudir intensament d'aquest període tan bonic. A més, l'exercici t'ajudarà a conèixer el teu cos i a preparar-te per al moment del part. D'altra banda, pensa que l'exercici contribueix a tonificar i enfortir els músculs, i això et servirà per recuperar la figura fàcilment després del part.


Abans de triar l'activitat física que vols fer, has de tenir en compte el període de gestació en què et trobes, i abans de començar un programa d'exercici nou, sempre és bo parlar amb el metge, sobretot si és un tipus d'exercici que no has practicat abans.


Exercicis per a embarassades


Hi ha diversos exercicis que pots fer estant embarassada, com ara Pilates, ioga, natació, exercicis amb pilota, exercicis aeròbics o simplement caminar o ballar (evitant piruetes i salts) i fer estiraments. Tret que hi hagi alguna contraindicació mèdica, pots practicar qualsevol d'aquestes disciplines des del moment en què coneixes el teu nou estat.  Segur que en coneixes més, però per començar a fer exercici en l'embaràs, aquests són els més bàsics.


Alguns dels exercicis que hem esmentat, com caminar, nedar, fer exercicis aeròbics o ballar, són activitats que ajuden a controlar el pes, a mantenir-te flexible i que exerciten el cor. De tots, un dels més indicats per a les embarassades és la natació.


Natació per a embarassades


Un dels millors exercicis per a embarassades és la natació. Es considera el mètode més segur i amb què millor pot sentir-se una dona encara que hagi augmentat de pes notablement a causa de l'embaràs.

 

Hi ha un estil de natació més recomanable que un altre? El més important és trobar-se a gust. Normalment les embarassades prefereixen nedar fent braça, però també pots practicar crol. L'estil que solen descartar els experts és la papallona.


Nedant a la piscina fas una activitat cardiovascular i treballes els músculs de les cames i dels braços. A més, com que ets a l'aigua, tens més llibertat de moviments, i això t'ajudarà a sentir-te relaxada.


Pilates per a embarassades


Els exercicis de Pilates per a embarassades també són molt beneficiosos. El mètode Pilates ajuda a flexibilitzar i enfortir els músculs mitjançant la relaxació, la respiració i la conscienciació del cos, treballant cos i ment. Mitjançant els exercicis de Pilates, la dona pren consciència del sòl pelvià i la paret abdominal, que són dues zones que s'acostumen a debilitar durant l'embaràs però que, si s'exerciten correctament, poden ajudar durant el part. A més, molts dels exercicis de Pilates es fan amb els genolls i les mans a terra, una posició ideal per a embarassades, ja que rebaixa la tensió de l'esquena.  


Algunes postures, especialment les que requereixen ajaure's panxa enlaire o cap per avall no són apropiades a partir de la meitat de l'embaràs. Sempre que puguis, serà més adequat assistir a classes de Pilates que estiguin especialment dissenyades per a embarassades. Si això no és possible, avisa l'instructor que estàs embarassada perquè adapti la rutina i t'indiqui quins exercicis no pots fer.


Ioga per a embarassades


Els exercicis de ioga per a embarassades són ideals també per exercitar cos i ment i prendre consciència del nostre cos. Un dels avantatges del ioga és que l'exercici que fas no recau directament sobre les articulacions. Un altre dels avantatges del ioga és que ajuda a fer estiraments. Els estiraments són importants per flexibilitzar els músculs, relaxar-los i tonificar-los.


Com quan fas Pilates, a mesura que el teu cos canviï amb la gestació i la panxa vagi creixent, hauràs d'adaptar i modificar la teva rutina de ioga.


Les postures per estirar i relaxar la columna, descansar i meditar són les més adequades per començar la pràctica de ioga. Estant embarassada no has d'adoptar les postures invertides i les que exerceixen pressió sobre l'àrea del ventre.


Exercicis amb pilota per a embarassades


Finalment, pots fer exercicis amb pilota, que són molt recomanables per a les embarasses sobretot quan l'embaràs passa dels 6 mesos. Es tracta d'aquestes pilotes grans, conegudes al mercat com pilotes de "fitball", que permeten fer exercicis que enforteixen l'abdomen, la pelvis, els genolls i els músculs de l'esquena.


Abans de començar a fer exercicis amb una pilota, els experts solen aconsellar primer fer estiraments per preparar els músculs del cos. En el moment en què seus sobre la pilota, és fàcil començar a treballar el sòl pelvià. Per fer-ho bé has de seure deixant l'esquena recta i les cames obertes en angle recte i balancejant-te suaument d'una banda a l'altra damunt de la pilota. Hi ha diversos exercicis bastant fàcils que es poden fer amb la pilota, com per exemple deixar que les lumbars freguin suaument la pilota com si fos una mena de massatge per tal de relaxar la tensió de l'esquena.  


Hem recopilat alguns dels exercicis més populars per a embarassades, tot i que, evidentment, n'hi ha molts més que pots fer. No obstant això, sempre és bo deixar-se aconsellar per un especialista, que és qui millor pot indicar quin tipus d'exercici has de fer durant l'embaràs. I tu, estàs embarassada i practiques algun esport o fas exercici? Vas fer algun esport mentre estaves embarassada? Què t'anava millor?


Font | babycenter.com


Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.