{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Després dels magnífics dies de desconnexió de vacances, la tornada a la rutina, a la cadira de l'oficina o a les llargues hores dretes, l'acumulació de correus o el temps infinit que passem davant l'ordinador, pot fer que se'ns carregui la musculatura del cos. Per això et volem proposar una sèrie d'exercicis de relaxació, fàcils i còmodes perquè els facis a casa al final del dia.

Exercicis de respiració per relaxar-te:

Una manera comuna de relaxar-se és mitjançant la pràctica de la respiració profunda. S'ha de fer de manera diafragmàtica, és a dir, no has de respirar inflant el pit, sinó la zona abdominal del cos. Col·loca't en una posició còmoda, amb l'esquena recta, i inhala profundament pel nas, des de l'abdomen, durant cinc segons. A continuació, expira lentament per la boca. Pots repetir aquest procés tantes vegades com vulguis posant tots els sentits en el recorregut de l'aire pel cos.

També et pot ajudar a relaxar-te imaginar una situació positiva o un record plaent, i traslladar-te mentalment a aquest lloc mitjançant la respiració.

Exercicis per relaxar el coll:

Per relaxar el coll et proposem una sèrie d'exercicis que s'han de fer amb l'esquena recta i les espatlles relaxades, deixant els braços penjant als costats del cos. Quan estiguis en aquesta posició, rota el coll d'esquerra a dreta, de dalt a baix, o bé, en cercles. Has de fer al voltant de 10 repeticions i fer els moviments lentament, respirant correctament i sense forçar gaire el coll.

Exercicis per relaxar l'esquena:

Hi ha diversos exercicis que pots fer amb l'objectiu de relaxar la zona de l'esquena, des d'estiraments fins a exercicis per muscular aquesta zona:

  1. Estira't bocaterrosa a terra i, amb els braços, arqueja l'esquena cap a a dalt per estirar la zona lumbar. És important respirar correctament (inspirar pel nas i expirar per la boca). Aguanta la posició 1 minut aproximadament.
  2. Estira't al terra, aquesta vegada de panxa enlaire, i recull una cama acostant el genoll al pit tant com puguis. Aguanta 30 segons en aquesta posició i repeteix el procés amb l'altra cama. No t'oblidis de respirar correctament!
  3. Seu sobre els talons i estira els braços cap endavant amb les mans tocant el terra. Inspira des de l'abdomen mentre eleves l'esquena sobre els braços, fins a alinear el maluc amb els genolls. Finalment, expira lentament per la boca mentre tornes a la posició inicial.
  4. Posa't al terra amb el maluc sobre els genolls, a la distància de les espatlles, i amb les mans davant les espatlles. Inhala pel nas mentre arqueges l'esquena cap avall i aixeques el cap, com si volguessis tocar el sostre amb el nas. Aguanta aquesta posició un parell de segons i exhala per la boca, arquejant l'esquena cap amunt alhora que baixes el cap entre les espatlles. Repeteix 10 vegades.

Exercicis per relaxar les cervicals:

Per a aquesta zona, pots acompanyar dos exercicis molt senzills amb els proposats anteriorment per relaxar el coll:

  1. Dreta i mirant cap endavant, puja i baixa les espatlles repetidament (al voltant de 10 vegades). Una vegada fetes les repeticions, fes moviments circulars amb les espatlles, la mateixa quantitat de vegades que en el moviment anterior.
  2. Amb la mà dreta i passant el braç sobre el cap, toca't l'orella esquerra i, molt suaument, tira cap al costat dret com si volguessis tocar-te l'espatlla, mantenint aquesta posició durant 30 segons. Repeteix el mateix moviment cap a l'altre costat.

Inverteix uns minuts per relaxar-te cada dia!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.