{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Bon dia a tothom!

Ara que ja s'ha acabat la Setmana Santa, ja podem penjar l'abric i preparar-nos, a poc a poc, perquè ens toqui el sol. Deixem enrere l'esquí i els esports de neu i comencem a suar amb esports practicables a l'aire lliure. Avui descobrirem unes quantes coses sobre el vòlei platja!

El sol, la platja i la música sonant que caracteritzen aquest esport, fa que cada vegada més a les costes del nostre país creixi el nombre de persones que s'hi aficionen. I vosaltres, ja l'heu provat?

Encara que l'atractiu d'aquest esport sigui la platja, des de les olimpíades d'Atlanta, el 1996, el vòlei platja va deixar de ser una variant del vòlei convencional per convertir-se en un esport olímpic. Les diferències entre els dos tipus de vòlei —sense tenir en compte el terreny de joc— són diverses. Ara ho veurem!

La diferència principal és el nombre de jugadors participants en cada equip. Mentre que al vòlei indoor els equips són de sis jugadors, al vòlei platja participen dos jugadors a cada costat de la xarxa, incloent-hi el capità. Com que cada equip és de dos jugadors, no s'admeten canvis ni substitucions durant el joc.

Les dimensions del camp i de la xarxa també són diferents en les dues modalitats de vòlei. La diferència de mida de la xarxa es deu a la influència de la publicitat, perquè aquest esport, a causa de les condicions en què es juga, té un gran nombre de seguidors.

Generalment el vòlei platja és un esport més lent que el vòlei indoor, perquè el terreny en què es juga no ofereix tanta agilitat de moviments. Per aquesta raó, la pilota del vòlei platja és bastant més lleugera i acolorida —a causa de la difícil visibilitat pel sol— que la del vòlei convencional.

Ara bé, encara més que al vòlei convencional, al vòlei platja no podem oblidar-nos de la hidratació constant i de la ingesta de snaks entre partits. Unes cireres, unes nespres o uns albercocs són un bon piscolabis que aporta sucres de ràpida absorció, que us donaran energia a més d'ajudar-vos a mantenir els nivells de glucosa a la sang correctes, i també vitamines i minerals, i us mantindran hidratats constantment. Les fruites seques dolces, com ara panses o orellanes, també són una altra opció per tenir energia durant la pràctica d'aquest exercici. Però recordeu, encara que seguiu aquests consells, és important evitar el sol durant les hores més caloroses. A primera hora del matí, o a partir de les tres de la tarda, són les hores més idònies per practicar aquest esport. Tot i així, sempre us heu de posar crema solar d'alta protecció. Aquests consells us ajudaran a gaudir molt més del vòlei i a cuidar-vos mentre jugueu!

Encara que en competicions oficials no està permès cap objecte que pugui lesionar un altre jugador, com rellotges, collarets o polseres, les ulleres de sol i la gorra no estan només permeses, sinó recomanades per a la pràctica d'aquest esport.

Els jugadors han d'anar equipats amb uns pantalons curts o banyador i, de manera opcional, samarreta. Tot i que us pugui estranyar, el reglament indica que s'ha de jugar descalç, tret que l'àrbitre permeti el contrari.

Quins beneficis aporta practicar el vòlei platja?

Com que és un esport que es practica a la sorra, fa que treballeu molt més la musculatura de les cames i l'abdomen. A més de millorar els reflexos i l'agilitat. Tot i que el vòlei platja professional es juga amb dos membres a cada equip, la gran popularitat que ha adquirit fa que popularment es jugui amb quatre o més jugadors a cada equip. D'aquesta manera es potencia el treball en equip i la comunicació.

Gaudiu de la platja, feu exercici, hidrateu-vos i, sobretot, no us oblideu de la protecció solar!

Poseu-vos el banyador i jugueu-hi!

 

Community Manager de Danone

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.