{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Estàs cansada de passar-te hores i hores al gimnàs? No tens temps per sortir a córrer o a muntar en bici? I si poguessis aconseguir posar-te en forma amb només 4 minuts d'exercici al dia? Això és el que proposa el mètode Tabata, un entrenament d'alta intensitat que permet tonificar els músculs i cremar el greix localitzat en un temps rècord. Atreveix-te a provar-lo!

El mètode Tabata

El mètode Tabata original consisteix a fer vuit sèries d'un mateix exercici durant 20 segons d'alta intensitat, seguits de 10 segons de descans o repòs. És recomanable treballar durant els mateixos 4 minuts un únic grup muscular, com ara glutis, abdomen o pectorals, depenent del dia. El mètode Tabata s'adapta bé a qualsevol exercici que involucri una gran quantitat de massa muscular, com els esquats, els abdominals, les gambades, o els salts, i té l'avantatge que es pot fer còmodament des de casa, i com que dura tan poc, també quan vulguis.

Així doncs, si el que busques és un ventre pla, hauries de fer vuit sèries d'abdominals (de 20 segons de durada) en aquests 4 minuts. Per enfortir els glutis, hauries de seguir la mateixa rutina, fent 8 sèries d'esquats d'alta intensitat amb 10 segons de descans entre cada una. I per tonificar els braços, per exemple, pots aixecar pesos lleugers (que no superin els 5 kg) o fer flexions seguint els mateixos intervals de temps. El mètode és molt fàcil de seguir: la clau és rendir a màxima intensitat mentre duri cada sèrie i no sobrepassar els breus períodes de repòs.

Claus de l'entrenament intervàlic

El mètode Tabata no deixa de ser un clàssic entrenament intervàlic en què forces el cos a treballar a diverses velocitats de manera que cremi més greix. El seu creador, Izumi Tabata, va demostrar que intercalant intensitats altes de treball amb temps curts de descans, el cos millorava la capacitat anaeròbica i augmentava la despesa calòrica, en consumir més quantitat d'oxigen. El funcionament és senzill: amb un entrenament a molta intensitat, els músculs requereixen més combustible del que la respiració pot proporcionar, de manera que es gasten més calories en menys temps.

Per obtenir resultats òptims és recomanable treballar per zones musculars i no emprar el mètode cada dia, ja que has de deixar que cos (i ment) descansin de tant en tant. És ideal fer-ho tres vegades per setmana i combinar l'activitat amb d'altres de menys intenses i de més durada, com caminar o muntar en bicicleta, per mantenir el ritme.

Encara que pugui semblar miraculós, és erroni pensar que el mètode Tabata t'ajudarà a posar-te en forma tot sol. Per aconseguir una vida saludable i aconseguir el pes ideal hauràs de complementar l'entrenament amb altres activitats com caminar o nedar, i alimentar-te de manera variada. Hi ha molts productes entre els quals pots triar, com els iogurts Vitalinea, que són boníssims.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre