{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Segur que coneixeu alguns dels mites més típics relatius a l’alimentació i l’esport, però us sorprendria la gran quantitat de teories que van sorgint, a la recerca sempre de més rendiment, més musculació, velocitat, un cos perfecte… Analitzem-ne algunes.

En primer lloc tenim els suplements esportius. Realment són necessaris? La resposta és que no. Per què? Moltes vegades, només pel fet de prendre un suplement, descuidem la dieta, que hauria de ser equilibrada i amb una bona aportació de tots els nutrients necessaris per a la nostra activitat. És molt millor entrenar més si volem millorar el nostre rendiment, i sobretot no deixar de banda una cosa tan important i rellevant com és una bona alimentació.

Actualment hi ha un debat molt intens respecte al consum de proteïnes. Els defensors donen suport al fet que les proteïnes tenen una funció estructural i reparadora de la musculatura, que és molt important en la pràctica esportiva. Malgrat això, hi ha nombrosos estudis que defensen que la falta d’efectivitat dels suplements proteics està determinada pel fet que els atletes ja en consumeixen la quantitat necessària en les seves dietes. El que hem de tenir en compte és que un excés de proteïnes pot ser perjudicial per a la salut.

Des de fa alguns anys, molts s’han apuntat a la moda del running. Quan s’acaba la jornada laboral, podem contemplar desenes de persones corrent pels carrers i parcs de la ciutat. Es tracta d’una manera econòmica i senzilla de posar-se en forma, però realment és beneficiós per a l’organisme? Segons un estudi publicat recentment, el cos té els seus propis horaris, «rellotges» programats per estar actius al matí i relaxats a partir de la tarda. Per aquest motiu és millor fer esport al matí que a la tarda, perquè està comprovat que les persones que practiquen esport de nit endarrereixen la seva hora de son i no descansen de la mateixa manera que si el practiquen al matí, deixant de banda el fet que es tracti de persones matutines o vespertines. Nombrosos estudis suggereixen que l’alteració del ritme habitual de dormir pot provocar un augment de pes i pot derivar en obesitat, i aquesta condició afecta adults i nens. Què us sembla, ens aixequem ben d’hora demà per sortir a córrer?

En resum, el més important a l’hora de practicar esport és seguir una dieta sana, equilibrada, que inclogui tots els grups d’aliments en les proporcions justes. I sobretot, no oblideu que els millors resultats s’obtenen amb el millor entrenament. Visca la vida sana!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.