{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ara que s’han acabat les vacances d’estiu, és hora de tornar a poc a poc a la rutina. Si durant aquest temps has descuidat una mica la sessió d’entrenament que fas habitualment i vols tornar-la a reprendre, et proposem una cosa nova: cinc esports de moda que, a més de ser entretinguts, també són molt eficaços a l’hora de posar-nos en forma. Pàdel surf, pàdel ioga, aquapunching, aquabiking, powerwalking… Et sonen? Tots ens ajudaran a enfortir els músculs, a activar la circulació i a mantenir a ratlla l’estrès. Coneix-los!

Esports aquàtics nous

Pàdel surf

El pàdel surf, també conegut com a surf de rem, és un esport que es practica al mar. Encara que s’ha posat de moda últimament, el cert és que aquest esport va néixer a les platges hawaianes entorn de la dècada dels seixanta.

Per practicar pàdel surf es necessita una taula i un rem. L’objectiu és agafar les onades però, a diferència del surf tradicional, en aquest cas utilitzarem un rem especial que ens ajudarà a mantenir millor l’equilibri i a facilitar l’impuls a l’aigua.

Es tracta d’un esport ideal per millorar la resistència. Combina treball aeròbic amb tonificació i ajuda a enfortir les cames, els braços i els glutis.

Pàdel board ioga

Com el seu nom indica, l’objectiu d’aquest esport és practicar ioga a l’aigua sobre una planxa de surf. Es creu que va sorgir a l’Índia i ara s’ha popularitzat als països occidentals.

El pàdel board ioga consisteix a practicar postures de ioga mentre mantenim l’equilibri sobre una planxa de surf, ja sigui al mar, al riu, en un llac o fins i tot en una piscina. Combina principalment dues modalitats d’aquest esport de relaxació: el hatha ioga, basat en postures que aporten fermesa i elasticitat als músculs, i el vinyasa ioga, que inclou postures orientades a treballar la respiració rítmica.

Amb aquest esport no només obtindrem els beneficis propis del ioga, com ara la flexibilitat i la relaxació, sinó que, com que el practiquem sobre una taula, també desenvoluparem l’equilibri i la resistència i aconseguirem tonificar cames i braços.

Aquapunching

L’aquapunching és una activitat que combina modalitats com la boxa i el bodycombat però dins de l’aigua, principalment en una piscina. Tot i que els moviments d’aquest esport estan inspirats en les tècniques de lluita, a l’aquapunching no hi ha cap rival contra el qual haguem de dirigir els moviments. Es tracta d’una tècnica individual en què necessitarem un bon fons físic: quan es fa exercici a l’aigua, el treball de resistència es multiplica per dos.

Les classes normalment duren uns 45 minuts i van acompanyades de música. Normalment s’ofereixen als gimnasos i estan coordinades per un monitor. Es tracta d’un exercici perfecte per enfortir i tonificar les cames i els braços i aconseguir mantenir una pell fina.

Aquabiking

Si t’agraden les classes de spinning hauries de provar una de les seves modalitats: l’aquabiking! Aquesta activitat consisteix a pedalejar amb una bicicleta dins de l’aigua. Es practica a les piscines, col·locant la bicicleta a les zones poc profundes de manera que, quan ens hi pugem, l’aigua ens arribi per la cintura i ens cobreixi completament les cames, que és la zona que volem treballar.

Les classes, com en el cas de l’aquapunching, tenen una durada d’uns 45 minuts, es practiquen en piscines cobertes i s’estructuren en un escalfament, una fase d’acceleració i una altra final d’estirament.

És un exercici indicat per millorar la circulació i enfortir els músculs de les cames: quàdriceps, cuixes i glutis. Encara que, si es practica amb una postura correcta, l’aquabicking també ens ajudarà a enfortir l’abdomen.

Nous esports a terra

Powerwalking

Al contrari que els esports anteriors, el powerwalking no es practica dins de l’aigua, sinó sobre terra ferma. Pot ser una alternativa estupenda per a les persones que no puguin o no els agradi practicar running, perquè el powerwalking consisteix ni més ni menys que a caminar.

No es tracta simplement de fer un passeig; en el powerwalking és essencial mantenir un ritme constant de caminada i una bona respiració. Les espatlles han d’anar cap enrere, el cap ben alt, la vista cap endavant i l’abdomen dur. Les sessions duren entorn de 45-60 minuts i es poden practicar diferents tipus de sessions: augmentant la velocitat progressivament o fent canvis de ritme.

Aquest exercici es pot practicar a qualsevol lloc a l’aire lliure i és perfecte per millorar el sistema respiratori i cardiovascular. Fent-ne aconseguirem tonificar bessons, glutis i abdomen.

Què t’han assemblat aquests exercicis? Podem introduir-los una o dues vegades per setmana per alternar les sessions d’entrenament i trencar una mica la monotonia. T’animes a provar-ne algun?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.