{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La dieta d’un jugador de bàsquet és fonamental, ja que necessita més energia perquè l’organisme funcioni correctament. Seguir una dieta equilibrada i variada és essencial per al rendiment esportiu i per reduir l’aparició de lesions.

Per això, és recomanable el consum d’aliments que aportin hidrats de carboni, com llegums, pa, arròs, pasta —preferiblement integrals— o patata, que seran la teva font d’energia. A més, també necessites incloure en la teva alimentació un aliment proteic per contribuir a un bon rendiment muscular. El peix, la carn magra i els ous seran la principal font d’aquest nutrient. Recorda’t també de consumir de 2 a 3 racions de verdura i 2 o 3 peces de fruita al dia. Les vitamines, els minerals i la fibra que aporten t’ajudaran a estar en forma.

A continuació et donem uns consells molt pràctics que et poden anar bé per a la pràctica del bàsquet:

  • Abans d’un partit o entrenament (durant les 2-3 hores prèvies) és important mantenir una bona hidratació bevent de 2 a 3 gots d’aigua. També convé fer àpats lleugers, amb una baixa aportació de greix, ja que d’aquesta manera tindràs una millor digestió. Incloure elements amb hidrats de carboni és una idea per obtenir una bona font d’energia per als músculs. A més, convé evitar el consum d’aliments rics en sucres simples abans de l’exercici, com sucs de fruita, begudes ensucrades, llaminadures, brioixeria i altres dolços. Aquests aliments inicien el procés digestiu ràpidament i, per tant, no és convenient consumir-ne abans de l’exercici. T’animo a provar-ho. Notaràs els bons resultats!
  • Durant la pràctica de bàsquet és recomanable beure aigua en períodes regulars de 15 minuts per mantenir una bona hidratació. Procura beure a poc a poc i fent glops petits. La temperatura de l’aigua també és important, intenta que estigui tèbia, en lloc de freda o calenta! Durant l’entrenament o en partits de bàsquet de llarga durada, pots aportar un lleuger subministrament energètic a l’organisme en forma d’un grapat de fruita seca o una peça de fruita petita.
  • Després de fer exercici és important continuar amb la hidratació progressiva. Convé aportar algun aliment amb hidrats de carboni per omplir les reserves de glicogen que has gastat en la pràctica esportiva i també aliments proteics per compensar el desgast muscular.

El iogurt és un bon aliat per als esportistes, ja que aporta hidrats de carboni, proteïnes d’alta qualitat i calci. Una opció saludable de refrigeri després d’un partit o entrenament de bàsquet podria ser un iogurt amb trossos de plàtan i cereals.

L’opció ideal és seguir una dieta variada i equilibrada i, sobretot, seguir els consells alimentaris que hem explicat en l’article tant abans, com durant la pràctica esportiva i en finalitzar-la. Els jugadors professionals de bàsquet també ho fan així!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.