{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quan sortim del gimnàs o tornem a casa després d’una tarda d’entrenament, normalment tenim gana, perquè l’exercici físic fa que perdem sals minerals i consumim energia. Abans d’obrir el frigorífic i agafar qualsevol cosa, hauries de saber que hi ha certs aliments que ens poden ajudar a disminuir la fatiga afavorint el funcionament normal dels músculs.

El moment ideal per tornar-nos a nodrir després d’una sessió d’exercici és just després d’acabar-la, especialment durant la mitja hora següent, perquè el nostre organisme està més receptiu als nutrients. Si hem fet una sessió de llarga durada i resistència haurem de reposar els nivells de glicogen, el combustible principal dels músculs i que podem trobar en els hidrats de carboni.

Quins nutrients necessitem per recuperar-nos després de l’entrenament?

Vitamines C, Ei i zinc per protegir les cèl·lules

Aigua, per hidratar-nos

Calci, que contribueix al funcionament normal dels músculs.

Ara que ja sabem quins nutrients necessitem, on els podem trobar?

Aliments que afavoreixen la recuperació

L’aigua, la beguda imprescindible

Sembla evident, però no ens podem oblidar de beure aigua, tant durant l’exercici com després. És imprescindible per mantenir el cos hidratat, i a més a més, ens ajuda a regular la temperatura corporal. Recorda que hem de prendre com a mínim dos litres d’aigua al dia, procedent de qualsevol font.

Beguda isotònica per a un entrenament dur

Les begudes isotòniques són una bona alternativa per mantenir-nos hidratats, perquè, a més de complir aquesta funció, també ens aporten sucres i sals minerals que ajuden el cos a protegir-nos dels radicals lliures que es poden alliberar com a conseqüència de l’excés d’oxigen que respirem quan fem un esport d’alta intensitat, i ens ajuden a mantenir els nutrients en els nivells necessaris durant la pràctica d’exercici físic.

Ous, una font de proteïnes

Les proteïnes ens ajuden tant a augmentar com a conservar correctament la massa muscular i a mantenir els ossos sans. A més de trobar aquest nutrient a la carn, també podem obtenir-lo amb la clara d’ou, una de les fonts proteiques més riques que existeixen.

Llet o iogurt per obtenir calci

Prendre un got de llet o un iogurt quan acabem l’entrenament pot ser un hàbit que ens beneficiï. Aquests productes no només contenen calci, que contribueix al funcionament normal dels músculs i al del metabolisme energètic, sinó també proteïnes molt completes.

H3 Plàtan, una de les fruites amb més potassi

Sens dubte, la fruita predilecta dels esportistes. El plàtan conté potassi, un nutrient que afavoreix el bon manteniment tant dels músculs com de la tensió arterial. També és una fruita rica en vitamina B6, capaç d’ajudar-nos a disminuir el cansament i la fatiga. A més del plàtan, existeixen altres aliments rics en potassi com ara les bledes, el card o les patates.

H3 Pasta, arròs i pa: no poden faltar

Aquests tres productes ens aporten la quantitat necessària de carbohidrats que necessitem per recuperar energia després de l’entrenament.

La quantitat d’ingesta d’aquests aliments dependrà del tipus d’exercici que haguem fet, de la durada i de la intensitat. Per descomptat, hi ha molts altres productes que també són recomanables, com el gall dindi, els cereals, la tonyina… Tot depèn de les necessitats de cada persona.

Menú per a després de l’entrenament

Si hem practicat esport a la tarda, el millor és que el sopar que preparem estigui format per plats lleugers que ens facilitin el son i la digestió. Aquí et proposem un menú saludable per a després de l’entrenament:

  • Un plat d’arròs amb pollastre, ceba i xampinyons saltats
  • Una truita francesa de clares d’ou i bledes
  • Un iogurt natural Danone
  • Un plàtan
  • Dos gots d’aigua

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.