{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

No em negareu tots els nedadors aquesta sensació de benestar general quan sortiu de la piscina… A mi m’encanta! Quan era petitona, si no ho recordo malament, quan tenia 6 o 7 anys, els meus pares em van apuntar a un curset de natació a la piscina municipal. I aquí ja vaig descobrir que la natació m'aportava grans beneficis a l'organisme. És per això que, ara, intento nedar unes dues o tres vegades a la setmana, però això sí, respectant sempre les meves limitacions.

I si bé és cert que una capbussada entra millor a l’estiu, per combatre la calor, practicar una mica de natació a la setmana durant tot l’any us anirà de meravella. Per si no ho sabeu, és una de les activitats físiques més recomanades, perquè treballeu tot el cos, moveu tots els músculs i treballeu el sistema cardiovascular i el respiratori. Creieu-me, que és una de les opcions físiques més completes i una manera de mantenir-se jove i saludable.

Avui és, per a molts, l’esport social per excel·lència. No té edat, perquè és recomanable que el practiquin tant nadons com nens, adults i avis. No obstant això, sempre va bé seguir unes quantes pautes complementàries per aconseguir millors resultats:

  • Aneu de mica en mica. Comenceu amb poques piscines i augmenteu el ritme gradualment. Si torneu a començar en aquest esport, recordeu escalfar-vos abans de l’entrenament, feu un curs d’iniciació i escolteu amb atenció els consells i les tècniques dels experts. No tot s’hi val, s’ha de fer bé.
  • Tant si feu 30 metres com 1.000 metres en cada entrenament, és molt important que gaudiu del moment i que us relaxeu, fins que arribeu a aquesta sensació de cansament agradable : )
  • Consulteu a un expert o un tècnic de les instal·lacions tots els dubtes que tingueu.
  • Seguiu i respecteu les normes de vestimenta i comportament de cada centre.
  • Sigueu constants. Amb 2 o 3 vegades a la setmana activareu l'organisme i en notareu els beneficis. No obstant això, sóc conscient que, de vegades, i més a l’hivern, ens fa una mica de mandra mullar-nos. Per això us proposo que busqueu un company o que us motiveu amb nous reptes i exercicis. Això us ajudarà.
  • Acompanyeu l’exercici físic d'una alimentació completa i equilibrada, i comenceu el dia amb un bon esmorzar per respondre a totes les obligacions.

Si sou més aventurers i us estimeu més nedar a l’aire lliure, us repto a trobar paratges naturals nous on moure-us i activar el cos. Us garanteixo que el sentiment de puresa i llibertat és enorme… Què us semblaria nedar enmig d’un llac durant la posta de sol quan l’entorn adquireix un color i una màgia especials? Us asseguro que és una experiència espectacular!

Com es prepara?