{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

No volem que siguis la mare perfecta ni una superwoman, volem que siguis una mare feliç. I per això has de valorar-te, estimar-te molt, acceptar-te tal com ets i, molt important, concedir-te el temps que necessites per gaudir de tu mateixa i de les coses que t’agraden. Sabem que acostuma a ser complicat pel ritme de vida que portem i que estar pendent dels nens 24 hores, de vegades, ens ho posa encara més difícil. Tranquil·la perquè hi ha petites (però sàvies) estratègies que poden fer-ho tot molt més fàcil. A més, t’ompliran d’energia i bon humor.

  1. Has de ser positiva. Això que dius que és “la rutina”, de fet és la teva vida: només depèn de tu si és gris o d’un altre color. Evita els sentiments negatius del tipus “no puc més”; quan ho diguis, atura’t un moment i reflexiona. T’adonaràs de la dosi de negativitat que tu mateixa t’administres.
  2. Planifica’t: compres, nens, treball, gimnàs… Seu una estona a organitzar la teva agenda. Pots arribar a tot amb una bona planificació!
  3. Fes exercici: l’esport alleuja l’estrès i l’ansietat (generem endorfines, hormones del benestar).
  4. Recupera hores de son. Si acabes de ser mare… abans que res, l’enhorabona! Ara has d’estar preparada per passar una temporada en què et faltaran hores de son, però ja veuràs com a poc a poc aniràs ajustant el teu horari a l’habitual. Per exemple, vés al llit mitja hora abans cada vegada, no abusis de la migdiada i a partir de les 5 de la tarda evita la cafeïna.
  5. Cuida la teva dieta. Ha de ser rica en vitamines C (cítrics, fruita) i B (cereals integrals, llegums, peix i carns magres), i en fibra i en verdura. Recorda’t de beure aigua. Et sentiràs millor i frenaràs l’estrès.
  6. Cinc minuts de relaxació… en aixecar-te: respira fons diverses vegades i estira’t lentament. Et ve al cap alguna cosa? Alguna tasca que hagis de fer? Anota-la a l’agenda i oblida-te’n. Aquests 5 minuts són per a tu, per connectar i desconnectar amb tu i amb el cos diàriament. Et relaxaran; et carregaran les piles.
  7. Fes una cosa que t’agradi. És temps per a tu: incorpora a la teva setmana alguna activitat que t’agradi (no ho deixis només per a les vacances). No cal que suposi una despesa extra (llegeix, escolta música, passeja, un bany relaxant, unes postres o menjar especial…). L’estrès es desinflarà com un globus només fent això.     

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.